La banca haurà d’oferir renegociar el deute abans d’anar als jutjats
L’avantprojecte de llei de compravenda de crèdits reforça la protecció dels clients de les entitats financeres
Totes les entitats financeres estaran obligades a oferir als seus clients morosos un acord per renegociar la seva hipoteca o el seu crèdit al consum abans de portar-los al jutjat. Així ho estableix l’avantprojecte de llei d’administradors i compradors de crèdits que el Ministeri d’Economia va sotmetre ahir a audiència pública, el text de la qual, a més de regular l’activitat de compravenda de crèdits morosos d’entitats financeres, ha sigut aprofitat pel Govern per modificar determinats aspectes de les lleis de crèdit al consum (2011) i de crèdit hipotecari (2019) a fi de reforçar la protecció del client bancari.
En concret, l’avantprojecte estableix l’obligatorietat que "els prestamistes" (no només les entitats financeres, sinó també les entitats de crèdit), comptin a partir d’ara amb "una política de renegociació de deutes aprovada pel màxim òrgan de govern".
Notícies relacionadesSituació de vulnerabilitat
A més, el text incorpora una altra novetat molt rellevant que té a veure amb els clients en situació de vulnerabilitat. L’avantprojecte estableix que abans de la venda o cessió a un tercer d’un préstec a nom d’un client vulnerable, l’entitat estarà obligada a oferir-li la possibilitat de reemborsament del crèdit amb una quitació equivalent al descompte amb què havia de ser venut el seu contracte.
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- Programa solidari Catalunya es bolca contra el càncer en ‘La Marató 2025’
- Canvi climàtic Joan Roig dimiteix com a alcalde d’Alcanar a ‘Salvados’: «Ens ve una cosa molt greu, molt greu»
- La Generalitat alleugereix les restriccions d’accés a la zona de la pesta porcina
- Quan i com s’aplicarien Els canvis que planteja Treball per al permís per defunció d’un familiar i per cures pal·liatives
- 'El segon cafè' de La 2Cat L'Editorial de Cristina Villanueva: Forçats a somriure
- Canvi històric Tendència global, seguretat, immigració…: Cinc claus per entendre la victòria de l’ultra Kast en les eleccions de Xile
- Registres meteorològics Catalunya registra acumulacions de fins a 150 litres per metre quadrat en un sol matí després del pas de la borrasca Emilia
- Òbit Mor Gerard Suñé als 23 anys, promesa del rem nacional
