Requisits antimonopoli
Brussel·les exigeix a Booking complir amb la llei de mercats digitals
La web és designada guardià d’accés i haurà d’oferir més opcions als usuaris

Captura de la web de Booking.com
La plataforma de viatges Booking, com a guardià d’un servei d’intermediació en línia, també haurà de complir amb els estrictes requisits antimonopoli de la llei de mercats digitals (DMA, en les seves sigles en anglès). Després d’analitzar l’autoavaluació de la companyia, que constata que compleix els llindars fixats, la Comissió Europea ha determinat que aquest servei constitueix una porta d’enllaç important entre empreses i consumidors.
"Després de la nostra decisió, Booking.com s’uneix a la llista de serveis de plataforma que hauran de complir amb les regles de llei de serveis digitals", va celebrar ahir la vicepresidenta executiva de la comissió, Margrethe Vestager, que va destacar que els turistes podran començar a beneficiar-se de més opcions mentre que els hotels tindran més oportunitats de negoci. "Booking és un actor important en l’ecosistema turístic europeu i ara també és un guardià designat. Treballarem per assegurar-nos que compleixi plenament amb les obligacions de la llei de mercats digitals en un termini de 6 mesos", va afegir el comissari de mercat interior, Thierry Breton.
Notícies relacionadesL’empresa té ara sis mesos de termini per complir les obligacions de la llei, oferir més opcions i llibertat als usuaris finals i un accés just dels usuaris comercials. D’aquí a mig any la plataforma haurà de presentar un informe de compliment detallat en el qual especifiqui com compleix cada una de les obligacions de la llei. Algunes d’aquestes obligacions, no obstant, hauran de començar a aplicar-se amb efecte immediat. És el cas de l’obligació d’informar la Comissió de qualsevol concentració prevista en el sector digital.
"Fa temps que treballem amb la Comissió Europea per anticipar-nos a la decisió d’avui", afirmen des de l’empresa.
- A JAÉN El poble més pobre d’Espanya no és tan pobre: «Aquí hi ha diners, però molts no es declaren»
- Una au intimidadora El veí de Sants que no pot sortir al terrat de Sant Jordi a Sant Joan per l’amenaça d’una gavina
- Violència de gènere Un home s’entrega a una patrulla de Mossos a l’AP-7 amb el cadàver de la seva dona al maleter
- A Terrassa L’escola acusada d’ultracatolicisme acomiada el director
- Procediment penal obert Investigats per «administració deslleial» els marmessors de la fortuna de Pere Mir, entre ells l’oncòleg Josep Tabernero
- Joia arquitectònica La reforma de la plaça dels Àngels obre el debat sobre el futur de l’històric CAP del Raval
- SUCCESSOS ‘Lock-picking’, el nou sistema per obrir cases sense forçar panys amb què bandes de georgians roben a Espanya
- Això és del que t’has d’acomiadar als 60 si vols ser més feliç
- "No vull que em facin una carrera fàcil"
- Pogacar se cita avui amb Evenepoel en la clàssica de la cervesa