Distribució alimentària
BonÀrea invertirà 110 milions en el seu pla d’expansió i en productivitat
La junta d’accionistes aprova els comptes del 2023, amb 81 milions de guanys

BonÀrea dona oficialment per tancat el 2023 i arrenca formalment els projectes per al 2024. La junta general d’accionistes d’aquest grup alimentari amb seu a Guissona (Segarra) va aprovar ahir els comptes de l’any tancat i els projectes que el seu president, Jaume Alsina, i el seu conseller delegat, Ramon Alsina, van presentar per a l’exercici en curs: el més important, una inversió de 110 milions d’euros essencialment destinada a obrir i reformar botigues i a ampliar o acabar les actuacions sobre alguns dels seus centres alimentaris i logístics. En definitiva, a expandir-se i guanyar múscul productiu.
En concret, d’acord amb un comunicat distribuït per la companyia, la idea és destinar 35 milions a comprar establiments per allotjar la vintena de supermercats que s’ha proposat obrir bonÀrea, la sisena cadena amb més quota de mercat a Catalunya segons dades de Kantar a les quals ha tingut accés EL PERIÓDICO.
El centre alimentari d’Épila, una infraestructura que el grup defineix com "el projecte empresarial més gran de bonÀrea dels últims temps" i que té com a meta que la companyia pugui ocupar-se del cicle complet dels seus productes també a l’Aragó, s’emportarà 30 milions d’euros, que se sumen als 200 milions invertits fins ara. L’addenda anirà dirigida a iniciar les obres de les naus de líquids i menjar per a animals, així com a les instal·lacions i maquinària necessària per arrencar l’activitat logística. A més, el centre carni de Guissona i la plataforma logística de Gavà (Baix Llobregat) rebran 20 milions més per comprar terrenys, modernitzar magatzems i ampliar els escorxadors, entre altres finalitats.
La resta de diners estan pensats per reforçar línies de negoci com l’alimentació animal; obrir 5 gasolineres, i finançar projectes de recerca com el que ha resultat a l’afegir codis QR als envasos dels seus productes per informar el client del seu recorregut.
"En un moment socioeconòmic reptador, continuem fent un fort esforç inversor per reforçar el nostre model de negoci totalment integrat en l’àmbit rural", va sintetitzar Jaume Alsina. "Tenim la vocació de continuar consolidant el nostre model únic, sense intermediaris, creixent en àrees estratègiques i reforçant la nostra xarxa d’establiments i tots els processos productius", va completar el seu fill, Ramon Alsina.
Resultats del 2023
Notícies relacionadesEl 2023, bonÀrea va facturar 2.720 milions d’euros, un volum un 4% inferior al de l’exercici precedent, cosa que relacionen amb "la volatilitat dels preus de les matèries primeres", amb una producció de pinso inferior i amb la baixada mitjana dels preus i del volum de litres servits a les gasolineres.
El que celebren, en canvi, és que el negoci de l’alimentació humana va créixer un 10% en comparació amb un any enrere fins a suposar vendes de més de 1.400 milions d’euros, és a dir, més de la meitat de la facturació total de la companyia. Aquest creixement, diuen, ha sigut "fonamental" perquè l’empresa aconsegueixi millorar un 17% els seus beneficis. BonÀrea va guanyar 81 milions d’euros amb la seva activitat, després de restar el pagament d’impostos i despeses comptables similars.
- Entre el dolor i la nostàlgia
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- Temps Com controlar la temperatura de casa? Com dormir? Sis consells davant les onades de calor
- Portal de transparència Artur Mas, l’expresident que més gasta
- Mor una treballadora del servei de neteja municipal de Barcelona en plena onada de calor
- BANCA El BBVA manté l'OPA sobre el Sabadell malgrat les condicions del Govern central
- Alerta per altes temperatures: Així pots protegir el teu gos
- Baròmetre municipal de juliol L'habitatge ja és el principal problema de Barcelona: la inseguretat encapçalava la llista des de 2018
- BANCA El Santander ofereix 2.700 milions al Sabadell per aconseguir TSB, segons Reuters
- Pobresa a Catalunya La vida en un garatge de tres nens de l’Hospitalet: «¿Fins quan hem d’estar així?»