Les vendes de Thermomix cauen per tercer any seguit a Espanya

El fabricant alemany veu reduir al país un 4,3% els ingressos vinculats al robot

Les vendes de Thermomix cauen per tercer any seguit a Espanya

PAULA CLEMENTe

1
Es llegeix en minuts
Paula Clemente
Paula Clemente

Periodista

Especialista en Consum, start-ups, sector emprenedor

ver +

El negoci de la Thermomix continua caient a Espanya. Vorwerk, l’empresa alemanya que fabrica i ven aquest electrodomèstic, va ingressar 116 milions d’euros en aquest mercat el 2023 amb l’activitat vinculada al robot de cuina, un volum que és un 3,4% inferior al del 2022. El descens no sembla significatiu, però es dona al cinquè territori més important per a la marca i se suma a dues caigudes consecutives del 16% registrades els anys anteriors, amb què, des del 2020, les vendes de l’univers Thermomix han caigut més d’un 30% a Espanya.

Aquesta tendència xoca amb el dibuix que va presentar ahir Vorwerk a escala global. Tres membres del seu consell d’administració van celebrar que l’empresa tanqui un "exitós" 2023 tenint en compte la "volatilitat" de l’entorn i tots els desafiaments que ha implicat aquest any, tant geopolítics com macroeconòmics.

En aquest context, aquesta companyia alemanya que, a més de la Thermomix, fabrica la gamma d’aspiradors Kobold i és responsable d’Akf Bank, ha elevat un 4,7% la seva facturació fins als 3.100 milions i ha recuperat el marge de benefici que va perdre el 2022 arrossegada pels problemes que va portar al seu negoci la ruptura de les cadenes de subministrament.

Notícies relacionades

"Estem completament satisfets del comportament del grup, malgrat tots els reptes que hi ha hagut", va sintetitzar l’executiu Hauke Paasch, acompanyat de Thomas Stoffmehl i Thomas Rodemann, que van posar en relleu aquests resultats al comparar-los amb l’acompliment del mercat (són, segons aquests directius, l’única de les cinc primeres empreses que es dedica a la venda directa a escala mundial que veu augmentar els seus ingressos) i al poder atribuir-se a totes les àrees de negoci del grup.

De fet, malgrat que els ingressos de la marca cauen en dos dels cinc mercats de més pes per a la companyia (França i Espanya), els avenços registrats a Alemanya, Polònia i Itàlia compensen la balança fins al punt que, tot i que poc, Thermomix creix a nivell global i les seves vendes se situen en els 1.737 milions d’euros (un 0,8% més). Per la seva vanda, Kobold passa dels 800 als 860 milions (un 7% més); i Akf Bank avança un 15% fins als 570 milions d’euros de facturació.

Temes:

Mercats