L’Àrea Metropolitana exigeix a Veolia inversions per la sequera

El vicepresident executiu de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), Antoni Balmon, ha exigit a través d’una carta a Veolia, la multinacional francesa propietària d’Agbar que, al seu torn, és la principal accionista d’Aigües de Barcelona, que es comprometi a "executar urgentment" un pla d’inversions extraordinari per no menys de 900 milions d’euros fins a l’exercici 2027-2028 per pal·liar els efectes de la sequera.
En la missiva, dirigida a Antoine Frérot, president de Veolia Environnement, el responsable de l’AMB, com a regulador i també administració competent, exigeix a aquesta companyia que "es comprometi amb les decisions adoptades per Aigües de Barcelona, sense generar crisis organitzatives que puguin afectar els seus directius i els seus professionals, a fi de contribuir al compliment de les seves obligacions contractuals en la gestió del cicle de l’aigua".
L’enviament d’aquesta carta es produeix després que es donessin a conèixer possibles discrepàncies de Veolia amb els compromisos inversors de la seva participada i que han sigut estimats pels serveis tècnics de l’AMB.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"
- PRIMER DE MAIG ¿Per què l'1 de maig és el Dia del Treball?
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se