Sortida a borsa del gegant de bellesa i moda

Puig preveu repartir en dividends al voltant del 40% del seu benefici

El grup diu que espera mantenir la proporció «en línia amb la pràctica històrica» 

Els amos van rebre 160 milions pel resultat del 2023

Puig preveu repartir en dividends al voltant del 40% del seu benefici

Zowy Voeten

3
Es llegeix en minuts
Agustí Sala
Agustí Sala

Redactor en cap d'Economia

Especialista en Economia

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El grup Puig, que divendres va cobrir en qüestió de minuts la captació d’inversors qualificats per col·locar accions B de nova emissió per uns 1.250 milions d’euros, etapa prèvia a la sortida a borsa el pròxim 3 de maig, preveu repartir mitjançant dividends entorn del 40% del benefici. Aquesta previsió està recollida en el fullet remès a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV) en el qual s’estima una valoració de la companyia de fins a 13.900 milions, en un rang que va dels 22,00 als 24,50 euros per títol, tant per a les accions noves, les B, amb un dret de vot per títol, com per a les que vendrà la matriu del grup de moda, fragàncies i cosmètica, les A, amb cinc drets per títol. Un dels inversors qualificats que ha participat en el procés de captació que es tanca el pròxim dia 30, però que ja compta amb sobredemanda, és el braç inversor de la Fundació La Caixa, Criteria, que espera aconseguir una «participació rellevant».

Tot i que encara no hi ha aprovada pel consell d’administració una política de dividends després del desembarcament a la borsa, l’empresa espera mantenir el pay-out (proporció dels guanys que es destina al repartiment de dividends) el 2025 amb els resultats del 2024 «d’aproximadament el 40% en línia amb la pràctica històrica». De fet, l’empresa va distribuir 160 milions d’euros entre les quatre branques propietàries pels resultats del 2023 i 110 milions pels del 2022.

Augment del 19% en vendes

Puig va tancar el seu últim exercici fora del mercat de renda variable, el del 2023, amb unes vendes per valor de 4.300 milions d’euros i un benefici net de 465 milions d’euros, cosa que va suposar creixements del 19% i del 16%, respectivament, en relació amb els volums de l’any anterior.

El grup presidit per Marc Puig destaca que l’import i la política de dividends estaran subjectes a nombrosos factors, com ara la decisió de distribució de beneficis i reserves que pugui prendre i els plans d’inversió, els ingressos, el nivell de rendibilitat, la generació de caixa i les limitacions que puguin imposar-se o existir en l’àmbit legal. Sobre aquest últim punt recorda en el fullet remès a la CNMV que la regulació requereix que les empreses contribueixin a les reserves legals amb almenys el 10% del seu benefici net fins que la proporció d’aquesta variable equivalgui almenys al 20% del capital social.

A més de la col·locació entre inversors qualificats, entre els quals hi ha Criteria, la propietat, a través de Puig SL, controlada por Exea Empresarial, en la qual està la família propietària, vendrà una part del seu capital, amb la qual cosa espera ingressar uns 1.360 milions. Els títols col·locats entre inversors qualificats, denominats B, atorguen un dret de vot per acció, i els que vendrà la propietat, els A, cinc drets per acció. Per això una vegada culminada l’operació, les quatre branques de la família (Puig Guasch, Puig Rocha i les dues branques Puig Alsina) retindran, en funció del preu final, entre el 90,9% i el 91,8% dels drets polítics, malgrat tenir entorn del 68% del capital en el seu historial. En tot cas, l’import dels dividends serà el mateix tant per als titulars d’accions B com per als de les A.

Notícies relacionades

Els experts apunten els aspectes que fan de Puig una inversió atractiva: està molt internacionalitzat, cosa que diversifica els riscos geogràfics, i opera en un sector «que s’assimila al luxe» i que dona uns marges molt elevats. Aquests aspectes redueixen la contrarietat que pot provocar la divisió entre A i B amb limitació de drets polítics i, per tant, poques opcions o nul·les d’incidir en la gestió, una cosa que sol agradar molt poc als inversors. El grup utilitzarà els fons captats en l’operació «per a finalitats corporatives generals, com el refinançament de les adquisicions addicionals de Byredo i Charlotte Tilbury i el finançament de qualsevol inversió estratègica futura i despeses de capital».

Puig, fundada el 1914, té la seu a l’Hospitalet de Llobregat, on compta amb dos edificis corporatius, un d’aquests inaugurat recentment, i opera a 32 països amb 17 marques, entre les quals destaquen, en termes d’ingressos, Rabanne, Charlotte Tilbury i Carolina Herrera.