Gegant de la bellesa i cosmètica

Puig comunica la intenció de sortir a borsa per captar més de 2.500 milions

Es tracta del salt borsari de més envergadura per a una empresa familiar catalana, per sobre dels de Fluidra i d’Almirall el 2007 

La família propietària en conservarà una participació majoritària

Puig comunica la intenció de sortir a borsa per captar més de 2.500 milions

Agustí Sala

3
Es llegeix en minuts
Agustí Sala
Agustí Sala

Redactor en cap d'Economia

Especialista en Economia

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Ha arribat el dia per a una de les col·locacions en borsa més grans dels últims anys. Puig, la companyia familiar de bellesa i cosmètica amb 110 anys, va anunciar ahir la seva intenció de sortir a borsa per captar més de 2.500 milions d’euros. L’operació es portarà a terme mitjançant una oferta pública de venda d’accions (OPV) de nova emissió dirigida a inversors qualificats per un import de 1.250 milions; i una altra oferta de venda d’accions ja existents de "més import", que procediran de la societat capçalera Puig, SL, controlada per Exea, el hòlding patrimonial de la família propietària, que continuarà sent majoritària.

El grup, que ha informat que té intenció de sol·licitar l’admissió a cotització de les seves accions en les borses de valors de Barcelona, Madrid, Bilbao i València i la seva negociació al mercat continu, protagonitzarà el salt borsari de més envergadura al parquet per a una empresa familiar catalana que desbanca els de Fluidra el 2007 i de la farmacèutica Almirall aquest mateix exercici i en un moment de màxims a la borsa.

Els títols nous, de classe B, comptaran amb un dret de vot, mentre que els A n’atorgaran 5. Tant uns com altres tindran els mateixos drets econòmics, com, per exemple, els dividends a percebre. Puig concedirà a Goldman Sachs una opció de compra d’accions de sobreadjudicació de fins al 15% del volum de l’oferta.

Sector prèmium

"L’anunci d’avui és un pas decisiu en els 110 anys d’història de Puig (...) Creiem que l’equilibri de ser una companyia familiar que alhora està subjecta a la responsabilitat del mercat ens permetrà competir millor al mercat internacional de la bellesa durant la pròxima fase de desenvolupament de Puig. A més, creiem que convertir-nos en una companyia cotitzada alinearà la nostra estructura corporativa amb la de les millors companyies familiars del sector de la bellesa prèmium a escala mundial, ens ajudarà a atraure i retenir talent i recolzarà l’estratègia de creixement del nostre portafolis i les nostres marques", va destacar Marc Puig, president executiu de la firma.

La companyia utilitzarà els fons captats en l’operació "per a finalitats corporatives generals, com el refinançament de les adquisicions addicionals de Byredo i Charlotte Tilbury i el finançament de qualsevol inversió estratègica futura i despeses de capital".

Puig, fundada el 1914, es dedica als segments de fragàncies i moda, maquillatge i cura de la pell. Amb seu a l’Hospitalet de Llobregat, on compta amb dos edificis corporatius, un dels quals inaugurat recentment, opera en 32 països amb 17 marques, entre les quals destaquen, en termes d’ingressos, Rabanne, Charlotte Tilbury i Carolina Herrera. La companyia va obtenir uns ingressos nets de 4.304 milions d’euros el 2023, un 19% més que el 2022, amb un creixement de dos dígits en tots els segments i regions, superant els seus propis objectius.

Evolució imparable

L’evolució del grup familiar català ha sigut imparable, amb el parèntesi de la pandèmia, que va provocar les primeres pèrdues de la història. La companyia va tancar el que pot ser el seu últim exercici fora del mercat de renda variable, el del 2023, amb unes vendes per valor de 4.300 milions i un benefici net de 465 milions, cosa que va suposar creixements del 19% i del 16%, respectivament, en relació amb els volums de l’any passat. Es tracta d’una evolució que té a veure amb la seva estratègia de centrar-se en la marca pròpia d’alta gamma.

Notícies relacionades

La companyia destaca que els seus ingressos van créixer a nivell de dos dígits en totes les seves activitats. Les fragàncies i la moda, amb 3.115 milions, van créixer un 17%; el maquillatge, amb 773 milions, un 23% i la cura de la pell, 431 milions, el 31%. Opera en 32 països amb 17 marques, entre les quals destaquen, en termes d’ingressos, Rabanne, Charlotte Tilbury i Carolina Herrera.

Els últims anys, el grup ha crescut amb noves compres internacionals que l’han elevat en les classificacions del negoci i aproximat al món de la moda. Després de comprar Jean Paul Gaultier el 2001, va aconseguir firmes de perfumeria com L’Artisan Parfumeur, Penhaligon’s o Byredo. I en moda, Dries Van Noten. I l’operació més gran de la història de l’empresa: l’adquisició de la firma de cosmètica Charlotte Tilbury el 2020 per més de 1.000 milions de dòlars. Tot això va comportar una reorganització per impulsar-ne el creixement.