Les energies renovables produeixen dos terços de l’electricitat a Espanya
El vent, l’aigua i el sol d’aquest mes de març en van disparar la generació a nivells rècord
El desplegament massiu de noves plantes renovables està provocant un sotrac històric en la producció d’electricitat a Espanya. El sistema elèctric espanyol va aconseguir l’any passat per primera vegada produir més de la meitat de tota la seva energia amb instal·lacions de renovables i va desbordar la suma de nuclears, centrals de gas i les ja gairebé residuals plantes de carbó. El boom de les renovables ha començat a arribar a rècords fins ara impensables.
Les plantes renovables del sector elèctric espanyol van produir al març un total 14.591 gigawatts hora (GWh); així, van marcar un nou rècord i van disparar un 16% la generació verda de fa un any. Les renovables van concentrar el mes passat un màxim històric de gairebé dos terços de tota l’electricitat generada al país (el 65,2% del total) i, amb això, acumulen per primera vegada cinc mesos consecutius amb més de la meitat de la generació sent d’origen renovable, segons els registres de Red Eléctrica de España (REE), el gestor del sistema elèctric nacional.
Notícies relacionadesAmb aquesta barreja de generació cada vegada més orientada al verd, la producció sense emissions d’efecte hivernacle (en què també s’inclou la generació de les centrals nuclears) va arribar al mes al seu millor registre històric al generar el 82,2% del total de l’electricitat produïda a Espanya.
L’eòlica va tornar a regnar i acumula sis mesos consecutius com a principal font de producció d’electricitat al país.
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- "En algun moment hauré de fer el dol"
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Previsió meteorològica L’episodi de pluges intenses «estàtic» s’acarnissa a Badalona, el Maresme i el Vallès a l’espera de més precipitacions
- Crisi ramadera L’últim senglar infectat canvia l’escenari: «Reforçarem la vigilància en l’entorn de Sant Cugat per detectar més casos»
- Professor i pedagog Mor als 87 anys Joaquim Arenas, un dels pares de la immersió lingüística
- Escàndol internacional Trump, Clinton i la trama Epstein d’abús sexual: les claus
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
