Cupra consolida el seu ascens i Seat allarga la seva gamma de combustió

Griffiths vaticina un bon any amb els llançaments del Tavascan i el Terramar i obre la porta a un model elèctric de la marca històrica

Cupra consolida el seu ascens i Seat allarga la seva gamma de combustió

Xavier Pérez

2
Es llegeix en minuts
Xavier Pérez
Xavier Pérez

Cap de redacció Motor

Especialista en Periodista de motor centrat en el sector de l'automòbil i la motocicleta, així com en totes les árees d'economía relacionades amb la industria de l'automoció, la movilitat sostenible i l'electrifcació.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Seat Arona, Ibiza, Ateca, León i Tarraco més Cupra Formentor, Born, León i Ateca. Aquests són els nou models sobre els quals la companyia Seat SA (formada per les marques complementàries Seat i Cupra) va consolidar el seu creixement fins a aconseguir un benefici operatiu de 625 milions d’euros (davant els 33 milions del 2022), facturar un 31% més (14.333 milions d’euros, que representen el 10,4% del GrupoVolkswagen) i produir 534.000 i vendre 602.000 cotxes (dels quals n’han entregat ja 533.608) el 2023. De fet, es tracta de la millor targeta de presentació en beneficis operatius després del rècord marcat per la companyia el 2019, quan va arribar als 445 milions d’euros.

Aquestes xifres rècord van suposar un benefici net de 548 milions d’euros,davant els 68 milions de l’any anterior, vuit vegades més que els guanys del 2023.

En un acte celebrat a Casa Seat de Barcelona, Wayne Griffiths i el seu equip directiu van mostrar els detalls financers de Seat SA corresponents a l’exercici 2023. Una setmana després que el Grupo Volkswagen anunciés els seus resultats globals, les dues marques espanyoles es van despullar per mostrar el seu bon moment comercial i industrial. Amb una planta de Martorell en plena transformació per abraçar l’electrificació que ve (lentament, però ve), Seat va confirmar el seu bon moment. Fins al punt de repartir 23 milions d’euros d’aquests beneficis entre els empleats de forma lineal, és a dir, 1.800 euros de paga extra per a cada treballador.

Unes xifres molt positives en un entorn de recuperació que apuntala un 2024 encara millor. L’arribada de nous models, com el Cupra Tavascan i el Terramar, juntament amb les renovacions de Seat i Cupra León i del Cupra Formentor, criden a l’optimisme. També s’afegirà a aquesta extra ball l’Ateca, que està funcionant bé per a Seat. L’Ibiza i l’Arona van confirmar la seva pròrroga fa poc, més enllà de la seva data de caducitat, que era el 2029. ¿La guinda? Un Seat elèctric que podria arribar el 2027.

Mobilitat elèctrica

Notícies relacionades

Amb la força de Cupra, que ja representa el 46,2% de la producció de Seat SA, Wayne Griffiths va confirmar el desembarcament en el mercat dels Estats Units. "Cupra entrarà als Estats Units a finals d’aquesta dècada. El nostre pla és impulsar una versió elèctrica del Formentor i un crossover SUV elèctric més gran. Aquest crossover SUV es produirà a les fàbriques del Grupo Volkswagen a Amèrica del Nord, inclòs Mèxic", va explicar Griffiths.

Malgrat aquesta promesa elèctrica per a la marca, l’evident alentiment de l’aposta 100% elèctrica en la majoria dels mercats europeus, especialment als països del sud, com per exemple Espanya, on només representa un 6% del total dels vehicles, també ha fet que Seat es plantegi allargar més la vida al seu projecte de models de combustió. De fet, el Cupra Terramar (que es fabrica a la planta hongaresa de Györ) arriba com a proposta híbrida endollable.

Temes:

Barcelona Seat