El Port de Barcelona s’alia amb Adif per impulsar les mercaderies per tren
Una societat gestionarà les terminals de Can Tunis i la Llagosta, la futura terminal del port i l’autopista ferroviària

Tres anys i mig després de la firma de l’acord per als accessos al Port de Barcelona, ahir es va constituir finalment la societat conjunta amb el gestor d’infraestructures Adif per gestionar el node ferroviari metropolità i impulsar d’una vegada el transport de mercaderies amb tren. La firma, Train Port Barcelona, està cridada a facilitar la cooperació entre administracions per fomentar aquesta modalitat al corredor mediterrani i cap a Europa.
La formalització de l’empresa s’ha portat a terme en seu notarial, tal com va explicar en un comunicat posteriorment l’autoritat portuària. Aquesta societat, aprovada pel Consell de Ministres el passat mes de desembre, està integrada al 50% per Adif i el port, tot i que la presidència l’ostenta aquest últim en la figura del director general, José Alberto Carbonell.
Notícies relacionadesL’octubre del 2020, en el protocol de col·laboració per impulsar la construcció dels nous accessos viaris i ferroviaris del port de Barcelona, firmat pel Ministeri de Foment (avui Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible), la Generalitat, Adif, Ports de l’Estat i el mateix port, ja es contemplava que una societat d’aquest tipus podria ajudar a coordinar-se millor.
L’àmbit d’actuació d’aquesta col·laboració inclou el complex ferroviari de Can Tunis, la terminal intermodal i logística de la Llagosta, la terminal intermodal del Port de Barcelona i la terminal intermodal d’autopista ferroviària o ferroutage.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- El PSOE atia el president del PP pel seu silenci davant "la venda de lleis"
- Feijóo, sense citar Montoro, defensa "investigar el que calgui investigar"
- "S’ha de consensuar amb C. M."
- La xacra de la corrupció El Ministeri d’Hisenda destitueix dos càrrecs imputats en el cas Montoro
- Escàndol a la Casa Blanca Trump anuncia una demanda contra ‘The Wall Street Journal’