El Port de Barcelona s’alia amb Adif per impulsar les mercaderies per tren

Una societat gestionarà les terminals de Can Tunis i la Llagosta, la futura terminal del port i l’autopista ferroviària

El Port de Barcelona s’alia amb Adif per impulsar les mercaderies per tren

Cristina Buesa

1
Es llegeix en minuts
Cristina Buesa
Cristina Buesa

Periodista

Especialista en infraestructures de mobilitat i la Copa Amèrica de vela.

ver +

Tres anys i mig després de la firma de l’acord per als accessos al Port de Barcelona, ahir es va constituir finalment la societat conjunta amb el gestor d’infraestructures Adif per gestionar el node ferroviari metropolità i impulsar d’una vegada el transport de mercaderies amb tren. La firma, Train Port Barcelona, està cridada a facilitar la cooperació entre administracions per fomentar aquesta modalitat al corredor mediterrani i cap a Europa.

La formalització de l’empresa s’ha portat a terme en seu notarial, tal com va explicar en un comunicat posteriorment l’autoritat portuària. Aquesta societat, aprovada pel Consell de Ministres el passat mes de desembre, està integrada al 50% per Adif i el port, tot i que la presidència l’ostenta aquest últim en la figura del director general, José Alberto Carbonell.

Notícies relacionades

L’octubre del 2020, en el protocol de col·laboració per impulsar la construcció dels nous accessos viaris i ferroviaris del port de Barcelona, firmat pel Ministeri de Foment (avui Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible), la Generalitat, Adif, Ports de l’Estat i el mateix port, ja es contemplava que una societat d’aquest tipus podria ajudar a coordinar-se millor.

L’àmbit d’actuació d’aquesta col·laboració inclou el complex ferroviari de Can Tunis, la terminal intermodal i logística de la Llagosta, la terminal intermodal del Port de Barcelona i la terminal intermodal d’autopista ferroviària o ferroutage.

Temes:

Barcelona Adif