Mercats
Puig creixun altre 19% i guanya 465 milions abans de sortir a borsa
![Puig creixun altre 19% i guanya 465 milions abans de sortir a borsa Puig creixun altre 19% i guanya 465 milions abans de sortir a borsa](https://estaticos-cdn.prensaiberica.es/clip/8a89c1a5-c17e-4d6e-a93d-edcab7231fce_alta-libre-aspect-ratio_default_0.jpg)
Tercer any consecutiu de creixement a doble dígit per a Puig. El grup familiar de perfumeria, cosmètica i maquillatge, entre altres productes de moda i bellesa, va vendre per valor de 4.300 milions d’euros el 2023 i va guanyar, amb una activitat semblant, 465 milions d’euros. Són creixements del 19% i del 16%, respectivament, en relació amb els volums de l’any passat, un creixement que aquesta companyia qualifica d’"extraordinari" i que relaciona, en bona mesura, amb la seva estratègia de centrar-se en la marca pròpia d’alta gamma.
D’acord amb la nota enviada ahir, aquesta companyia, responsable de marques com Rabanne, Carolina Herrera, Jean Paul Gaultier i Nina Ricci, i que ha aconseguit aquests últims anys el control de firmes com Charlotte Tilbury, Byredo, Loto del Sur, Kama Ayurveda o Dr. Barbara Sturm, continua obtenint gairebé tres quartes parts dels seus ingressos dels articles de fragàncies i moda. Destaca, en aquest sentit, que Rabanne ha suposat per si sola 1.000 milions d’euros de vendes netes, però que Jean Paul Gaultier ha sigut l’ensenya de més creixement. I, en general, que la quota de mercat de Puig en aquest segment creix fins a l’11% a escala mundial, cosa que implica que una de cada deu "fragàncies selectives" que es compren al món la subministra aquesta empresa amb seu a l’Hospitalet de Llobregat.
Notícies relacionadesOferta dermatològica
Un 17% de la facturació de la companyia correspon a la venda de maquillatge i la resta (un 10%) procedeix de la dermocosmètica. Amb tot, aquesta última és l’àrea que més creix respecte a l’any anterior, un impuls que el grup relaciona amb un dels productes de Charlotte Tilbury (la Magic Cream), amb l’oferta dermatològica de base científica d’Uriage i Apivita, i amb la incorporació al negoci de les marques Loto del Sur i Kama Ayurveda.
- Jocs Olímpics 2024 París oculta la foscor i exhibeix el seu decorat en els Jocs
- Handbol Les ‘Guerreres’ no compareixen i cauen amb estrèpit en el debut
- Tennis Moyá fa saltar les alarmes sobre la presència de Nadal a París
- Sèrie aclamada Com enamorar sense cursileries
- QUATRE HOSPITALITZATS Un brot de salmonel·losi en un bar deixa almenys 22 afectats
- Pròxim Orient Hamàs demana venjar un dels seus líders mort en una presó israeliana
- Les polítiques de la Unió Europea Brussel·les empeny a acabar amb l’addicció a les xarxes socials tòxiques
- Les polítiques de la Unió Europea Espanya insta les tecnològiques a actuar contra els patrons addictius
- SUCCESSOS Presó per al maquinista i un excàrrec d’Adif per l’accident de l’Alvia
- Gislan Zekri, estudiant de Treball Social: "Entendre el context cultural de la persona és vital per ajudar-la"