Mercats

Puig creixun altre 19% i guanya 465 milions abans de sortir a borsa

Puig creixun altre 19% i guanya 465 milions abans de sortir a borsa
1
Es llegeix en minuts
Paula Clemente
Paula Clemente

Periodista

Especialista en Consum, start-ups, sector emprenedor

ver +

Tercer any consecutiu de creixement a doble dígit per a Puig. El grup familiar de perfumeria, cosmètica i maquillatge, entre altres productes de moda i bellesa, va vendre per valor de 4.300 milions d’euros el 2023 i va guanyar, amb una activitat semblant, 465 milions d’euros. Són creixements del 19% i del 16%, respectivament, en relació amb els volums de l’any passat, un creixement que aquesta companyia qualifica d’"extraordinari" i que relaciona, en bona mesura, amb la seva estratègia de centrar-se en la marca pròpia d’alta gamma.

D’acord amb la nota enviada ahir, aquesta companyia, responsable de marques com Rabanne, Carolina Herrera, Jean Paul Gaultier i Nina Ricci, i que ha aconseguit aquests últims anys el control de firmes com Charlotte Tilbury, Byredo, Loto del Sur, Kama Ayurveda o Dr. Barbara Sturm, continua obtenint gairebé tres quartes parts dels seus ingressos dels articles de fragàncies i moda. Destaca, en aquest sentit, que Rabanne ha suposat per si sola 1.000 milions d’euros de vendes netes, però que Jean Paul Gaultier ha sigut l’ensenya de més creixement. I, en general, que la quota de mercat de Puig en aquest segment creix fins a l’11% a escala mundial, cosa que implica que una de cada deu "fragàncies selectives" que es compren al món la subministra aquesta empresa amb seu a l’Hospitalet de Llobregat.

Notícies relacionades

Oferta dermatològica

Un 17% de la facturació de la companyia correspon a la venda de maquillatge i la resta (un 10%) procedeix de la dermocosmètica. Amb tot, aquesta última és l’àrea que més creix respecte a l’any anterior, un impuls que el grup relaciona amb un dels productes de Charlotte Tilbury (la Magic Cream), amb l’oferta dermatològica de base científica d’Uriage i Apivita, i amb la incorporació al negoci de les marques Loto del Sur i Kama Ayurveda.