La venda de cotxes creix un 16,7% però segueix sense arribar al milió

Les matriculacions continuen lluny de les xifres del període precovid malgrat l’increment, insuficient davant l’electrificació

1
Es llegeix en minuts
Xavier Pérez
Xavier Pérez

Cap de redacció Motor

Especialista en Periodista de motor centrat en el sector de l'automòbil i la motocicleta, així com en totes les árees d'economía relacionades amb la industria de l'automoció, la movilitat sostenible i l'electrifcació.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Per sota del milió. El mercat de l’automòbil a Espanya continua sense impulsar-se de la manera que tot el sector hauria desitjat després de la pandèmia. Després d’arrossegar els problemes derivats de la falta de subministraments i microxips, normalitzat (relativament) el ritme de producció a les fàbriques i amb la guerra d’Ucraïna encara afectant l’entrega de materials, les vendes de vehicles a Espanya continuen sense superar el milió d’unitats. Segons les dades proporcionades per la patronal Anfac (Associació Nacional de Fabricants d’Automòbils i Camions), el 2023 es van vendre a Espanya 949.359 turismes, cosa que representa un 16,7% més que el 2022, un increment que es considera pobre per afrontar el repte definitiu de l’electrificació (que continua sense arrencar).

Des de l’Associació Empresarial per al Desenvolupament i Impuls de la Mobilitat Elèctrica (Aedive) i l’Associació Nacional de Venedors de Vehicles (Ganvam) apunten un satisfactori increment de les matriculacions dels vehicles electrificats, amb una pujada del 38%, tot i que aquestes xifres engloben vehicles comercials i automòbils. Si comptem només els turismes (cotxes microhíbrids, híbrids, híbrids endollables i 100% elèctrics) l’increment és del 47,2%, fins a arribar a les 116.590 unitats (de les 949.359 del total del mercat). Una radiografia pobra que continua deixant l’electrificació total del mercat entorn d’un 6% davant el 15%-20% de la mitjana europea.

Notícies relacionades

Si analitzem les vendes per models, el Dacia Sandero ha tornat a ser el cotxe més venut a Espanya l’any passat, malgrat que l’MG ZS (marca xinesa) va tornar a ser el líder al desembre (també ho va ser a l’agost i al setembre). El Dacia Sandero va ser el preferit pels espanyols, per prestacions i preu, amb 27.951 unitats, seguit del Seat Arona en segona posició, amb 21.639 unitats, i el Toyota Corolla, que tanca el top 3 de l’acumulat amb un total de 19.845 unitats.

En quarta posició hi ha l’MG ZS amb 19.818 unitats, en el cinquè lloc es troba el Peugeot 2008 (19.433), seguit del Hyundai Tucson (19.097 unitats).

Temes:

Cotxes