Hyundai Kona, Cotxe de l’Any dels Lectors de Prensa Ibérica

La proposta de la marca s’imposa en la votació final amb el B-SUV de 4,35 metres > El model és capaç d’adaptar-se a qualsevol necessitat

Hyundai Kona, Cotxe de l’Any dels Lectors de Prensa Ibérica

EDGAR VIVÓ

2
Es llegeix en minuts
EDGAR VIVÓ

El Hyundai Kona és finalment el guanyador de la 22a edició del premi Cotxe de l’Any dels Lectors de Prensa Ibérica, després d’imposar-se a la final al SsangYong Torres, al Lexus LBX, al Kia EV9, a l’Honda CR-V i al Citroën C4 X. És la tercera vegada que la firma sud-coreana Hyundai aconsegueix aquest guardó, després de les victòries de l’i30 i el Ioniq 5 en les edicions del 2018 i el 2020, respectivament.

Entre els molts els atributs que han portat el Kona a ser el cotxe més valorat i votat entre els sis finalistes del premi es podrien destacar el disseny, la versatilitat interior, la gamma de motors i l’avançada tecnologia. L’aspecte d’aquest B-SUV de 4,35 metres és realment avantguardista, ja que s’ha desenvolupat pensant en la seva variant elèctrica. Per això té unes formes aerodinàmiques i unes línies minimalistes. Però si per alguna cosa crida l’atenció és per la seva firma lluminosa, ja que una banda led recorre ininterrompudament tant la part frontal com la posterior.

L’habitacle és tremendament ampli malgrat les contingudes cotes exteriors. Destaca per la versatilitat i el confort, sense deixar de banda la sofisticació i qualitat que li aporta la seva nova tecnologia. La doble pantalla de 12,3 polzades és l’element principal d’aquest modern espai. 

Oferta de motors               

Un element clau en l’èxit del Kona és oferir una oferta de motors capaç d’adaptar-se a les necessitats de qualsevol usuari. La porta d’accés a la gamma és un propulsor gasolina 1.0 T-GDI de 120 CV, també disponible amb la tecnologia d’hibridació lleugera de 48V, que li aporta l’etiqueta ECO de la DGT.

Un esglaó per sobre es troba la variant híbrida de 141 CV. L’oferta de combustió està coronada pels 1.6 TGDi de 198 CV en versions 4x2 i 4x4, amb el canvi automàtic DCT. I per descomptat, disposa de versions elèctriques de 156 i 218 CV, amb una autonomia de fins a 510 quilòmetres.

El Hyundai Kona ha tingut durs rivals en aquesta vint-i-dosena edició del Cotxe de l’Any dels Lectors: el Lexus LBX està cridat a ser un dels SUV urbans de referència en el mercat; el SsangYong Torres, amb el seu imponent i atractiu aspecte, robarà protagonisme als intocables del segment C-SUV; l’EV9 permet a Kia mesurar-se sense complexos amb les grans marques premium europees; l’Honda CR-V és l’autèntica referència SUV en versatilitat; i , finalment, el Citroën C4 X demostra que la senzillesa pot ser una gran virtut.

El disseny continua sent el principal exponent a l’hora de triar un cotxe, i el Hyundai Kona ofereix una de les estètiques més avantguardistes i trencadores del seu sector, gràcies principalment a una il·luminació exterior que el fa destacar per sobre de la resta. Els pilots led que recorren el frontal i la defensa de banda a banda fan que el cotxe ofereixi un aspecte futurista i transgressor.

Versàtil i modern

Notícies relacionades

L’interior del SUV coreà segueix la recepta del Ioniq 5, amb un espai minimalista però no per això renyit amb la sofisticació i la qualitat. Es tracta d’un habitacle versàtil i modern en el qual el protagonisme recau sobre la doble pantalla de 12,3 polzades que recorre el tablier.

Hyundai ha volgut que ningú renunciï al Kona pels seus motors, per la qual cosa ofereix alternatives de combustió, híbrides i elèctriques, capaces d’adaptar-se a qualsevol usuari.