La companyia retalla l’ero a 3.559 persones i augmenta la indemnització

Telefónica i els sindicats acosten postures en la negociació de les condicions de la retallada de plantilla que prepara el grup, després d’una nova retallada del nombre d’afectats pels acomiadaments en les grans filials espanyoles i després d’una altra millora de les condicions d’indemnització. "La probabilitat d’arribar a un acord en l’ero de Telefónica és més elevada després de la reunió de les taules de negociació de l’ero celebrades avui", apunten des de la UGT, el sindicat majoritari a la companyia.
La direcció de l’operadora ha tornat a reduir el nombre d’afectats pels expedients de regulació d’ocupació (ero) a Espanya, ara fins a un màxim de 3.559 treballadors, 400 menys que l’anterior oferta (amb 3.959) i 1.565 per sota de la primera xifra d’excedent laboral que va plantejar la companyia (5.124 empleats), segons fonts sindicals.
Notícies relacionadesL’operadora ha proposat dividir en tres trams diferents les condicions econòmiques per als treballadors afectats per l’ero en funció de l’edat. La nova oferta millorada presentada per la companyia passa perquè els nascuts el 1968 (que ara tenen 55 anys) rebrien un 65% del salari regulador fins que facin els 63 i un 34% fins als 65. Els nascuts entre 1967 i 1965 percebrien un 60% del sou fins als 63 i un 32% fins als 65, amb una prima addicional de 3.000 euros. I els nascuts el 1964 o abans mantenen un 50% del salari regulador i un 32% fins a la jubilació, però amb la prima de 3.000 euros.
En tots els casos la companyia pagaria les cotitzacions a la Seguretat Social fins als 63 anys i un 50% fins que el treballador es pugui jubilar de manera anticipada, així com el cost de la pòlissa de salut bàsica i l’assegurança de risc fins que facin 63 anys. La companyia també s’ha compromès a crear ocupació almenys equivalent al 7% dels acomiadaments (uns 250 nous llocs de treball).
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- L’Apartur promou la "xivatada" anònima
- Òbit Mor Robert Redford, llegenda de Hollywood, als 89 anys
- SUCCESSOS Multades tres empreses de busos per l’accident mortal de França
- De la Generalitat a Golden Hotels Aragonès renuncia al sou d’expresident i dirigirà l’empresa familiar d’hotels
- La crisi habitacional El Pla Estatal de Vivenda triplicarà la inversió fins als 7.000 milions
- Projeccions econòmiques El Govern i el Banc d’Espanya eleven la previsió de creixement
- Cita empresarial Barcelona Global reuneix 1.500 professionals de 90 nacionalitats
- Farmacèutiques La japonesa AGC Pharma Chemicals inaugura una planta a Malgrat de Mar
- Sector bancari El BBVA confia que el Govern perdi el seu poder per vetar una futura fusió