La companyia retalla l’ero a 3.559 persones i augmenta la indemnització

Telefónica i els sindicats acosten postures en la negociació de les condicions de la retallada de plantilla que prepara el grup, després d’una nova retallada del nombre d’afectats pels acomiadaments en les grans filials espanyoles i després d’una altra millora de les condicions d’indemnització. "La probabilitat d’arribar a un acord en l’ero de Telefónica és més elevada després de la reunió de les taules de negociació de l’ero celebrades avui", apunten des de la UGT, el sindicat majoritari a la companyia.
La direcció de l’operadora ha tornat a reduir el nombre d’afectats pels expedients de regulació d’ocupació (ero) a Espanya, ara fins a un màxim de 3.559 treballadors, 400 menys que l’anterior oferta (amb 3.959) i 1.565 per sota de la primera xifra d’excedent laboral que va plantejar la companyia (5.124 empleats), segons fonts sindicals.
Notícies relacionadesL’operadora ha proposat dividir en tres trams diferents les condicions econòmiques per als treballadors afectats per l’ero en funció de l’edat. La nova oferta millorada presentada per la companyia passa perquè els nascuts el 1968 (que ara tenen 55 anys) rebrien un 65% del salari regulador fins que facin els 63 i un 34% fins als 65. Els nascuts entre 1967 i 1965 percebrien un 60% del sou fins als 63 i un 32% fins als 65, amb una prima addicional de 3.000 euros. I els nascuts el 1964 o abans mantenen un 50% del salari regulador i un 32% fins a la jubilació, però amb la prima de 3.000 euros.
En tots els casos la companyia pagaria les cotitzacions a la Seguretat Social fins als 63 anys i un 50% fins que el treballador es pugui jubilar de manera anticipada, així com el cost de la pòlissa de salut bàsica i l’assegurança de risc fins que facin 63 anys. La companyia també s’ha compromès a crear ocupació almenys equivalent al 7% dels acomiadaments (uns 250 nous llocs de treball).
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Guerra a Ucraïna Trump es limita a amenaçar Rússia amb aranzels mentre rearma Ucraïna
- Comissió Bilateral Estat-Generalitat ERC veu insuficient el nou finançament: "La música sona bé, però les concrecions són mínimes"
- Finançament autonòmic Andalusia esclata contra l’acord de finançament amb Catalunya i el Govern li ofereix acollir-se al mateix model
- Successos La investigació de l’incendi de Paüls apunta a l’acció humana com a causa: negligència o provocat
- Estudi científic ¿Per què algunes persones necessiten posposar més vegades el despertador? La ciència té una resposta (i afecta més les dones)