Seguretat Social
Calcula com et queda la pensió el 2024: això és el que cobraràs | CALCULADORA

L’Institut Nacional d’Estadística (INE) ha publicat aquest dimecres la dada d’inflació avançada de novembre, que segons l’última reforma de les pensions serveix per calcular quant pujaran totes les prestacions contributives a partir de l’any que ve. Les quanties augmentaran a partir de l’1 de gener del 2024 un 3,8%, tant les de jubilació com les de viudetat o les d’orfandat.
Més de 10 milions de pensionistes es veuran beneficiats per aquest mecanisme de revalorització automàtic de les seves prestacions. La seva paga a final de mes conservarà així el poder adquisitiu.
Aquest mecanisme automàtic aprovat en la reforma de les pensions de la passada legislatura no regeix per a les pensions no contributives i per a aquestes caldrà esperar la decisió política del Govern central, que haurà de valorar quina xifra plasma al ‘Butlletí Oficial de l’Estat’ (BOE) abans de final d’any. La previsió inicial de l’Executiu és revaloritzar aquestes pensions no contributives un 6,8%, si bé el percentatge definitiu podria ser més baix.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Entre el dolor i la nostàlgia
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- Temps Com controlar la temperatura de casa? Com dormir? Sis consells davant les onades de calor
- Portal de transparència Artur Mas, l’expresident que més gasta
- Mor una treballadora del servei de neteja municipal de Barcelona en plena onada de calor
- BANCA El BBVA manté l'OPA sobre el Sabadell malgrat les condicions del Govern central
- Alerta per altes temperatures: Així pots protegir el teu gos
- Baròmetre municipal de juliol L'habitatge ja és el principal problema de Barcelona: la inseguretat encapçalava la llista des de 2018
- BANCA El Santander ofereix 2.700 milions al Sabadell per aconseguir TSB, segons Reuters
- Pobresa a Catalunya La vida en un garatge de tres nens de l’Hospitalet: «¿Fins quan hem d’estar així?»