200 estacions de servei
Cepsa entra en el negoci ‘low cost’ amb la compra de les gasolineres Ballenoil

Cepsa compra la xarxa de gasolineres ‘low cost’ de Ballenoil. La segona petrolera espanyola obté unes 200 estacions de servei, fins a superar les 2.000 estacions de servei a la península Ibèrica. A Espanya la companyia compta amb unes 1.500 localitzacions, a les quals se n’afegeixen 300 més a Portugal. La companyia mantindrà la marca Ballenoil, així com el model de negoci de baix cost, per «oferir al mercat una gamma de combustibles amb preus econòmics».
El pla de Cepsa és continuar creixent en aquesta nova veta de mercat fins a arribar a les 500 estacions de Ballenoil el 2027, com planejava Ballenoil. «El nostre objectiu és consolidar Ballenoil com a marca destacada del model ‘low cost’ i posicionar-la com a referent en matèria de sostenibilitat en aquest segment», explica en un comunicat el director de Mobility & New Commerce de Cepsa, Pierre-Yves Sachet.
La xarxa d’estacions Ballenoil forma part del «revolucionari» model empresarial que va canviar el concepte de gasolinera tradicional a l’apostar per estacions de servei automatitzades amb preus més baixos. Aquest tipus de gasolineres, que es van disparar arran la crisi econòmica el 2008, ofereixen un servei les 24 hores amb personal només en horari comercial, així com serveis d’autorentat.
Però a més Cepsa aspira a convertir la seva nova marca de baix cost en «referent en matèria de sostenibilitat en el segment ‘low cost’». Així, reforçarà progressivament la seva oferta de punts de recàrrega elèctrica i incorporarà la venda de biocombustibles en aquestes ubicacions.
En l’actualitat, Cepsa té «construïts» més de 130 punts de recàrrega ultraràpida a les seves estacions de servei i avança en el desenvolupament de 330 punts més amb l’objectiu el 2030 de tenir-ne més de 1.000 a la seva xarxa d’estacions. Aquests carregadors d’almenys 150 kW permeten fer la recàrrega en aproximadament 10 minuts (per carregar aproximadament el 80% de la bateria), depenent del model de vehicle.
Notícies relacionadesEn paral·lel a aquesta nova expansió en el segment de baix cost, la companyia que dirigeix Maarten Wetselaar mantindrà el seu model ‘premium’ d’estacions de servei Cepsa, en les quals els clients poden disfrutar d’una oferta multienergia i d’ultraconveniència, incloent-hi serveis addicionals de restauració, supermercat, recollida de paquets o parafarmàcia i continuarà desenvolupant el seu programa de fidelització per dotar de més descomptes i avantatges els seus clients.
Cepsa disposa de la plataforma Cepsa Gow per a la fidelització als clients, a la qual ara se sumarà l’aplicació de Ballenoil ‘Easy Fuel’, així com un servei propi de la ‘low cost’ que permet als usuaris identificar-se a través del DNI, denominat DNI&Go. «Seguirem, en paral·lel, transformant la nostra xarxa d’estacions ‘premium’, on els clients trobaran diferents solucions d’energia cada vegada més descarbonitzades i serveis complementaris de restauració i ultraconveniència», reitera Pierre-Yves Sachet.
- Cas sota investigació L’Ana Julia va rebre a la presó regals dels funcionaris a canvi de sexe
- Mor Margot Friedländer, supervivent de l’Holocaust
- A Sagrada Família Barcelona compra un altre bloc de pisos a l'Eixample per tanteig i retracte
- Mor James Foley, el director predilecte de Madonna i responsable de dues pel·lícules de la saga ‘Cincuenta sombras de Grey’
- Pep Guardiola i Cristina Serra, a prop de firmar el divorci
- Ancoratges
- Benestar Álvaro Bilbao, psicòleg: "Preocupar-se molt per les coses pot ser un símptoma de salut mental fràgil"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Mercat immobiliari Gonzalo Bernardos és molt pessimista amb el futur de la vivenda: «Veurem gent a...»
- Al Centre "De premi": el bar de Sabadell aclamat per les seves patates braves