RICARD CUGAT

1
Es llegeix en minuts

La ruta ferroviària directa per transportar mercaderies entre el port de Barcelona i França és ja una realitat. Aquest dimecres s’ha posat en funcionament aquesta infraestructura mitjançant un servei amb un tren que travessarà la frontera sense transbords ni canvis de locomotora i arribarà fins a Tolosa i Lió. El primer d’aquests trens ha sortit de la terminal Hutchison Port BEST.

Notícies relacionades

Es tracta del primer tren de mercaderies de l’Estat que connectarà amb el país gal de manera directa. Els combois tenen una longitud de 750 metres i permetran treure de les carreteres entorn de 800 camions setmanalment. «Fem un pas endavant en la descarbonització de l’activitat logística», ha dit el president del Port de Barcelona, Lluís Salvadó, que ha assegurat que les emissions de CO2 de la infraestructura portuària es reduiran un 10%.

Coincidint amb la posada en marxa d’aquesta infraestructura, el gegant logístic Maersk ha creat un nou servei de transport de mercaderies entre Espanya i França. L’oferta s’inicia aquest mes amb quatre serveis ferroviaris entre el port de Barcelona i el sud de França amb l’operador Captrain. Es tractarà de tres enllaços setmanals directes de contenidor marítim amb Tolosa i un amb Lió. Els trens de 750 metres de longitud es traccionaran amb les locomotores Stadler Euro6000 de Captrain. A més, la companyia logística preveu connectar Tolosa amb Bordeus mitjançant la xarxa operada per Naviland.