Convocats tres mesos de protestes
Vaga a l’aeroport de Barcelona: Arrenquen les aturades en el proveïment dels avions

Aeropuerto de El Prat /
Els treballadors de l’empresa Skytanking, una de les tres companyies encarregades de proveir de carburant avions a l’aeroport del Prat, han iniciat aquest divendres una vaga que s’estendrà durant tres mesos, tret d’un acord que la desconvoqui. Els sindicats UGT i Cobas han cridat a les aturades que afectaran fins a un terç de l’operativa aeroportuària barcelonina, ja que des de Skytranking subministren a uns 140 vols cada dia, segons dades facilitades per les centrals convocants. Els serveis mínims fixats a Barcelona són del 72%.
El conflicte entre la direcció i la plantilla de Skytanking, societat d’origen alemany que opera també als aeròdroms de Màlaga, València i Palma de Mallorca, es cou des de fa mesos. Els treballadors reclamen una revisió salarial a l’alça, ja que des del 2019 tenen les nòmines congelades. Aquest mitjà ha intentat contactar amb la direcció de Skytanking, sense rebre resposta fins ara.
La principal reivindicació dels treballadors a més, segons expliquen des de l’UGT, els treballadors de Skytanking cobren menys que els d’Exolum o SCLA, les dues altres corporacions que operen al Prat. Segons aquestes mateixes fonts, un treballador de Skytanking cobra, de mitjana, uns 1.500 euros bruts al mes; davant els 1.800 euros de les altres dues companyies. Ja que els primers es regeixen pel conveni del sector, bloquejat, i les dues últimes pels seus propis convenis d’empresa, millors.
Els sindicats convocants no veuen amb bons ulls, per insuficient, l’increment salarial que els planteja l’empresa, del 5%. I és que l’esmentat increment no cobreix ni un terç del que han pujat els preus durant aquests últims quatre anys.
Si no hi ha acord durant els pròxims dies o setmanes, la plantilla de repostadors està cridada a tres mesos d’aturada, que podrien afectar l’operativa de les vacances de Nadal, tant a l’anada, com a la tornada. L’autoritat aeroportuària no fixarà els serveis mínims fins a dies abans d’iniciar-se les aturades.
Notícies relacionadesLa conflictivitat laboral torna a treure el cap a l’aeroport del Prat. I és que dilluns vinent estan convocades aturades en els serveis de ‘handling’, és a dir, càrrega, descàrrega i distribució de maletes des de i cap als avions. En protesta per les noves licitacions del servei que ha adjudicat recentment l’operador aeroportuari, Aena.
Les aerolínies més afectades seran Iberia (també Vueling) i Swissport, si bé també podria incidir en l’operativa d’altres companyies. Les aturades puntuals del dilluns 23 d’octubre podrien derivar en més protestes, segons alerten des de les centrals.
- MÚSICA Rosalía anuncia un àlbum fet "per primer cop sense por del fracàs"
- A Barcelona Un cotxe es precipita a la rambla del Carmel al sortir d’un pàrquing marxa enrere
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- La vídua d’Andic demana als fills de l’empresari més diners de l’herència
- Enfrontament institucional El Govern es desmarca del xoc entre la RAE i el Cervantes
- Famosos Victoria Beckham (51 anys) humanitza David al llit: «El meu marit ronca i jo he de fer servir taps»
- La capital europea més infravalorada és també la més barata per a un viatge de tardor: vols i allotjament per poc més de 20 euros
- L’oli d’oliva costa ara el doble que el 2021 i la meitat que el 2024
- Catalunya impulsa un fons públic de 285 milions per a ‘start-ups’ de ciència
- Fainé reivindica des de Washington el rol social de la banca minorista