Convocats tres mesos de protestes
Vaga a l’aeroport de Barcelona: Arrenquen les aturades en el proveïment dels avions

Aeropuerto de El Prat /
Els treballadors de l’empresa Skytanking, una de les tres companyies encarregades de proveir de carburant avions a l’aeroport del Prat, han iniciat aquest divendres una vaga que s’estendrà durant tres mesos, tret d’un acord que la desconvoqui. Els sindicats UGT i Cobas han cridat a les aturades que afectaran fins a un terç de l’operativa aeroportuària barcelonina, ja que des de Skytranking subministren a uns 140 vols cada dia, segons dades facilitades per les centrals convocants. Els serveis mínims fixats a Barcelona són del 72%.
El conflicte entre la direcció i la plantilla de Skytanking, societat d’origen alemany que opera també als aeròdroms de Màlaga, València i Palma de Mallorca, es cou des de fa mesos. Els treballadors reclamen una revisió salarial a l’alça, ja que des del 2019 tenen les nòmines congelades. Aquest mitjà ha intentat contactar amb la direcció de Skytanking, sense rebre resposta fins ara.
La principal reivindicació dels treballadors a més, segons expliquen des de l’UGT, els treballadors de Skytanking cobren menys que els d’Exolum o SCLA, les dues altres corporacions que operen al Prat. Segons aquestes mateixes fonts, un treballador de Skytanking cobra, de mitjana, uns 1.500 euros bruts al mes; davant els 1.800 euros de les altres dues companyies. Ja que els primers es regeixen pel conveni del sector, bloquejat, i les dues últimes pels seus propis convenis d’empresa, millors.
Els sindicats convocants no veuen amb bons ulls, per insuficient, l’increment salarial que els planteja l’empresa, del 5%. I és que l’esmentat increment no cobreix ni un terç del que han pujat els preus durant aquests últims quatre anys.
Si no hi ha acord durant els pròxims dies o setmanes, la plantilla de repostadors està cridada a tres mesos d’aturada, que podrien afectar l’operativa de les vacances de Nadal, tant a l’anada, com a la tornada. L’autoritat aeroportuària no fixarà els serveis mínims fins a dies abans d’iniciar-se les aturades.
Notícies relacionadesLa conflictivitat laboral torna a treure el cap a l’aeroport del Prat. I és que dilluns vinent estan convocades aturades en els serveis de ‘handling’, és a dir, càrrega, descàrrega i distribució de maletes des de i cap als avions. En protesta per les noves licitacions del servei que ha adjudicat recentment l’operador aeroportuari, Aena.
Les aerolínies més afectades seran Iberia (també Vueling) i Swissport, si bé també podria incidir en l’operativa d’altres companyies. Les aturades puntuals del dilluns 23 d’octubre podrien derivar en més protestes, segons alerten des de les centrals.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Succés Mor tirotejat un home en un portal del carrer de Consell de Cent a Barcelona
- Debat al Parlament El president Salvador Illa crida a un pacte sobre infraestructures per afrontar la mobilitat i el creixement econòmic
- Un gran projecte Així serà el nou Liceu Mar: 210 funcions anuals, restaurant amb vistes i 47 milions de pressupost
- Fort correctiu al jutge Peinado El Suprem rebutja la intenció del jutge Peinado d’imputar Bolaños en el cas Begoña al no apreciar cap indici de delicte
- Nou cicle republicà ERC exigirà un mínim de 50 militants i un 3% d’avals per constituir-se en corrent intern