Mercat laboral
El Govern preveu que les empreses tripliquin les seves contractacions a l’octubre

El que comença malament, no necessàriament acaba malament. És la conclusió que deixen les projeccions d’ocupació publicades aquest dilluns pel Ministeri d’Inclusió i Seguretat Social. Cada mes el departament liderat pel ministre en funcions José Luis Escrivá diagnostica com està evolucionant l’ocupació durant la primera quinzena del mes. I, segons els seus registres, durant les dues primeres setmanes d’octubre s’han destruït un total de 7.491 llocs de treball, en comparació amb les dues últimes setmanes de setembre. Una evolució negativa de l’afiliació que no només és possible que inverteixi la tendència durant el que queda de mes, sinó que a l’octubre reverteixi una tendència i la creació d’ocupació torni a guanyar velocitat, després de diversos mesos de clar refredament.
L’ocupació està passant la fase més àrida de tot l’any. L’últim trimestre és tradicionalment el menys explosiu quant a creació d’ocupació i Espanya encara l’octubre, el novembre i el desembre amb el repte de salvar el màxim de llocs de treball possibles guanyats durant una primavera de rècords. De moment els resultats són positius, però amb un regust agredolç. I és que se segueix creant ocupació, però durant els últims mesos el refredament -entès com que cada mes costa més crear ocupació– és patent.
Segons les dades registrades, Espanya tenia a 13 d’octubre 20,8 milions d’afiliats a la Seguretat Social, gairebé 7.500 menys que fa dues setmanes. No obstant, una mala arrencada no significa necessàriament un mal mes, tal com va evidenciar al setembre. Llavors durant la primera quinzena es van perdre uns 37.000 ocupats i finalment el mes va tancar en positiu, amb gairebé 20.000 afiliats més a la Seguretat Social.
Notícies relacionadesI per a aquest octubre el guió és probable que es repeteixi, d’acord amb les dades desestacionalitzades que recull el Govern central. Les dades desestacionalitzades mesuren com evoluciona l’ocupació una vegada s’han restat qüestions pròpies de la conjuntura puntual. És a dir, s’agafen les dades en brut, s’hi aplica un ‘cuina estadística’ i se n’eliminen els biaixos de temporada. La idea és mirar més la tendència que la foto fixa.
I aquestes auguren un guany de 39.161 ocupats a l’octubre, lleugerament millor que el mateix mes de l’any passat i tres vegades per sobre que el mes passat (12.921 ocupats). És a dir, les previsions del Govern central estimen que el mercat laboral està agafant de nou velocitat. Des de maig que, en termes desestacionalitzats, no es creava tanta ocupació.
- Va visitar Salamanca, Valladolid, Lleó i Galícia L’estiu del Papa per Espanya a bord d’una furgoneta: així va recórrer Prevost Espanya amb una tenda de campanya
- Rampes nocturnes: per què es produeixen, quines són les causes i què he de fer?
- Oriol Pujol inicia un nou projecte empresarial
- De 7Cases Detinguda una administradora de finques per apropiar-se de 256.246 euros de 14 comunitats de veïns
- Xarxa de pederàstia Els educadors que tractaven la menor tutelada violada pel 'Pelicot català' van descobrir al seu mòbil fotos i vídeos dels abusos
- Denúncies de l’OCU Consum investiga possibles irregularitats en la venda d’entrades per als concerts de Bad Bunny a Espanya
- Tribunals El jugador de l’Espanyol Álvaro Aguado, acusat de violació, declara davant la jutge que va ser sexe consentit
- ESPORTS ¿Quants diners s'emportaria el Barça per guanyar la Lliga?
- En dos anys Catalunya vol incorporar 200.000 migrants al mercat laboral amb el nou reglament d’estrangeria
- Operació Catalunya Mas es querella contra Fernández Díaz i Cospedal i els acusa d’organització criminal i malversació