Canvi estratègic
Nissan anuncia que el 100% dels seus nous models a Europa seran elèctrics
makoto-uchida-1 /
Tots els nous models de Nissan a Europa seran 100% elèctrics a partir d’ara. És l’anunci que ha fet aquest dilluns la multinacional japonesa. L’electrificació del parc automobilístic és imparable i Nissan ha triat el moment per anunciar que no hi ha cap altre camí que l’electrificació dels cotxes malgrat que la UE vulgui frenar l’enduriment de les normatives contra les emissions.
«El vehicle elèctric és la solució de mobilitat definitiva. Més d’un milió de clients ja s’han unit al nostre viatge i han experimentat la diversió d’un vehicle elèctric Nissan, i ja no hi ha tornada enrere», ha declarat Makoto Uchida, president i conseller delegat de Nissan. «Els vehicles elèctrics propulsats per energies renovables són clau per arribar a la neutralitat de carboni, que és fonamental per a la nostra visió Ambition 2030. Nissan farà el canvi a totalment elèctric el 2030 a Europa «creiem que és el correcte per al nostre negoci, els nostres clients i per al planeta», ha explicat Uchida mitjançant un comunicat.
En uns moments en què les marques es debaten entre continuar comercialitzant els seus actuals models o impulsar tecnologies de transició, a Nissan volen donar carpetada als motors tèrmics, que fins ara dominen el mercat. El mercat automobilístic europeu s’està electrificant a gran velocitat. En el període de cinc anys comprès entre el 2018 i el 2022, les vendes de vehicles elèctrics i electrificats van augmentar del 5% del mercat total al 44%, i les vendes de vehicles totalment elèctrics van augmentar de l’1% al 12% del mercat total. En l’actualitat, els vehicles elèctrics representen el 16% de les vendes totals de Nissan a Europa, part d’un mix total de vendes electrificades del 50%, que en els pròxims tres anys s’espera que augmenti fins al 98%.
Estratègia corporativa
Nissan va presentar ahir la seva estratègia corporativa «Concept 20-23», un concepte de vehicle elèctric esportiu i urbà que celebra el 20è aniversari de l’obertura de l’estudi a Paddington, Londres. S’està portant ja a terme l’últim estudi de conducció autònoma en condicions reals del Regne Unit, denominat evolvAD, centrat en carreteres residencials i rurals, amb el suport del Govern britànic. aquest projecte de conducció autònoma està íntimament lligat al desenvolupament de les noves plataformes de cotxes elèctrics de la marca.
S’està portant a terme un programa d’inversió de més de 40 milions d’euros en els dos centres britànics. A escala mundial, en el marc de Nissan Ambition 2030, Nissan introduirà 27 vehicles electrificats, 19 d’ells vehicles elèctrics, d’aquí al 2030. En aquest període, Nissan també està introduint tecnologia sense cobalt per reduir el cost de les bateries dels vehicles elèctrics en un 65% per a l’any fiscal 2028. Nissan també pretén llançar vehicles elèctrics amb les seves pròpies bateries d’estat sòlid (ASSB) l’any fiscal 2028. Amb la introducció de les ASSB, Nissan podrà ampliar la seva oferta de vehicles elèctrics en tots els segments i oferir un rendiment més dinàmic.
Millora a les bateries
Al reduir el temps de càrrega a un terç, les ASSB faran que els vehicle elèctrics siguin més eficients i accessibles. A més, Nissan espera que les ASSB redueixin el cost dels paquets de bateries a 75 dòlars per kWh per a l’any fiscal 2028 i aspira a reduir-lo encara més, fins a 65 dòlars per kWh, per aconseguir la paritat de costos entre els vehicles elèctrics i els de gasolina en el futur.
Dos futurs vehicles elèctrics de Nissan ja han sigut confirmats per a Europa, incloent un nou vehicle compacte que passarà a l’icònic Nissan Micra com a vehicle d’accés a la gamma Nissan. L’altre vehicle es fabricarà a la planta britànica de Nissan a Sunderland, que bat rècords, com a part del projecte EV36Zero de 1.000 milions de lliures, un projecte per al futur de l’automoció que uneix la fabricació de vehicles elèctrics, la producció de bateries i les energies renovables.
Notícies relacionadesUn terç dels més d’un milió de vehicles elèctrics Nissan venuts arreu del món s’han produït a Europa, sent el Nissan Ariya i la furgoneta Townstar els últims vehicles totalment elèctrics que han arribat al mercat. Des del 2022, la gamma Nissan a Europa està 100% electrificada, incloent la incorporació de la tecnologia e-POWER de Nissan al Qashqai i a l’X-Trail.
Nissan a Espanya
Nissan compta amb dos centres de producció a Espanya: a Àvila, on fabrica components per a les plantes de l’Aliança Renault-Nissan-Mitsubishi, i a Los Corrales de Buelna (Cantàbria), on produeix peces per a models Nissan com el Qashqai o el Juke i per a altres clients industrials. A més, té un centre d’R+D per a tot Europa basat en Barcelona, ciutat en la qual es troba la seu comercial per a Espanya i Portugal, països en què Nissan lidera la mobilitat elèctrica i el segment ‘crossover’. Nissan compta amb una xarxa de gairebé 200 punts de venda i postvenda que donen cobertura a tota la Península ibèrica. Més d’un milió de vehicles Nissan circulen per les carreteres d’Espanya.
- Fred polar En aquesta zona de Catalunya la sensació tèrmica ha estat de -34ºC
- Les estafes amb falsos QR arriben fins i tot a les cartes de restaurant
- Ariadna Gil: "La mirada a una dona que abandona la seva família és diferent que si ho fa un home"
- Mobilitat urbana Barcelona recupera el projecte per portar la línia 2 del metro a Montjuïc
- Les conseqüències del temporal Els Reis presideixen el funeral per les 222 víctimes de la dana
- Conselleria de Justícia Retirada de símbols franquistes i celebració de la República: les claus de la nova llei de memòria democràtica de Catalunya
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Lengua catalana El "Diccionari de la llengua catalana" incorpora una nova paraula de només 3 lletres
- Activitat gratuïta Entrades per a la Fàbrica de Joguines de Fabra i Coats a Barcelona: com aconseguir-les i horaris
- DENÚNCIA DAVANT DELS MOSSOS Viatja des dels Estats Units per "rescatar" la seva germana d'una "secta": "El capellà em va agafar i dos homes em van tirar a terra i em van colpejar per tot el cos"