Préstecs
El Banc d’Espanya envia un missatge als que no poden pagar la hipoteca
Salvavides per als que no arriben a final de mes
El Codi de Bones Pràctiques (CBP), a què s’han acollit voluntàriament moltes de les entitats bancàries, pot ser un salvavides per als hipotecats que, de manera circumstancial, tenen dificultats per fer front als pagaments mensuals del seu préstec, segons recorda el Banc d’Espanya.
Aquest recurs va ser creat per la màxima entitat bancària del país per protegir els hipotecats al llarg de la durada d’una hipoteca, temps durant el qual les seves circumstàncies econòmiques poden variar substancialment, i contempla una sèrie de mesures que els bancs hauran d’oferir a qui la hipoteca ofegui: una reestructuració del deute o bé oferir al deutor una quitança de forma voluntària. En cas que el banc no presenti cap d’aquestes alternatives, l’hipotecat podrà demanar una dació en pagament per resoldre el que deu.
Notícies relacionadesUn hipotecat, després de comprovar que l’entitat financera amb qui té contractat el préstec a la llista oficial de la web del Banc d’Espanya, haurà de complir els següents requisits per beneficiar-se d’aquesta mesura d’alleujament: que la garantia del préstec hipotecari sigui la vivenda habitual del deutor, que el preu de la vivenda hipotecada sigui menor de 300.000 euros, que no superi l’anomenat llindar d’exclusió.
El Codi de Bones Pràctiques afecta préstecs hipotecaris anteriors al 31 de desembre del 2022 i es podrà sol·licitar fins al 31 de desembre del 2024.
- La passarel·la de les campanades
- Multes per als cotxes B en les zones de baixes emissions
- Cap d’Any Audiències TV Campanades | Laura Escanes i Miki Núñez tomben Estopa i Chenoa i Pedroche a Catalunya amb el raïm de TV3
- Incendi mortal Així és Crans-Montana, l’exclusiva estació alpina sacsejada per la tragèdia de Cap d’Any
- Mor un submarinista durant una immersió a Roses
- Apunt Un somni humit
- El duel de cornellà-el prat Un derbi només per als assenyats
- El duel de Cornellà - El Prat Màxima hostilitat contra Joan Garcia
- El duel de cornellà-el prat Talls de trànsit, registres minuciosos i drons per al derbi
- Els protagonistes de l’esport el 2025 L’hiperlideratge de Joan Laporta, sota el focus
