Marc Puig la Reunion Cercle Economia foto bertran

Marc Puig la Reunion Cercle Economia foto bertran

2
Es llegeix en minuts
Agustí Sala
Agustí Sala

Redactor en cap d'Economia

Especialista en Economia

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El grup Puig prepara la seva sortida a borsa l’any que ve. La companyia familiar, amb marques com Carolina Herrrera i Paco Rabanne, ha contractat els serveis de Goldman Sachs i JP Morgan per analitzar el seu salt al mercat, segons informa el diari econòmic ‘Expansión’. A preguntes d’aquest diari, l’empresa no ha volgut confirmar ni desmentir la informació.

Aquest pas suposaria el de més envergadura al ‘parquet’ per a una empresa familiar catalana des de la de Fluidra 2007 o de la farmacèutica Almirall aquell mateix exercici. El grup de perfumeria i cosmètica presidit per Marc Puig Guasch, va registrar unes vendes l’any passat de 3.620 milions d’euros, el que suposa un avenç del 30% (sense tenir en compte l’arribada de tres noves marques a la seva cartera) que relacionen tant amb el creixement natural de vendes, com amb l’efecte, encara, de la sortida de la Covid. Els resultats de l’any passat van ser qualificats d’«extraordinaris» per Marc Puig, amb uns beneficis nets de 400 milions, el 71% més que el 2021.  

En els últims anys, Puig va apostar per «la moda i la perfumeria selectiva», un mercat del qual l’empresa controla ja el 10% a escala mundial, d’acord amb els seus càlculs. També atribueix la seva positiva evolució a haver prioritzat la marca pròpia per sobre de les llicències de tercers, a haver entrat al sector de la perfumeria de nínxol, a haver diversificat en altres categories més enllà del perfum i a haver-ho fet tot des de Barcelona.

Tot i que les fragàncies continuen suposant un 73% de les vendes, el maquillatge és la categoria que més creix, i la dermocosmètica, el camp en què veuen més possibilitat d’avenç. «És la categoria més important a escala mundial, i nosaltres és en la que tenim menys presència, això ens dona possibilitat de creixement en el futur», va assegurar Marc Puig en la presentació de resultats.

La propietat del grup es reparteix entre José María Puig Planas, que és l’únic membre de la segona generació amb vida, i els 14 integrants de la tercera generació, que pertanyen a quatre branques familiars i es reparteixen en tres, a més de José María Puig Planas.

Els 14 cosins germans Puig estan representats en la societat mitjançant els seus respectius hòldings. Els Puig Guasch compten amb la seva participació a través Consilium SL; la participació dels Puig Rocha es vehicula amb Valldan SL; mentre que Puig Planas canalitza la seva amb la mercantil Maevor. 

Notícies relacionades

La família gestiona els seus interessos a través del hòlding Exea, amb l’actual president de la perfumera, Marc Puig Guasch; el vicepresident, Manuel Puig Rocha; i José María Puig Planas, l’únic membre de la segona generació del clan que no ha passat formalment el testimoni als seus fills en la companyia. 

Exea no té participació en l’empresa gran de l’imperi, Antonio Puig SA. Aquest grup també participa en negocis variats. Té el 64,31% de Flamagás, propietària dels encenedors Clipper i els llàpissos Alpí; i de la participació del 49,9% dels Puig als laboratoris Isdin, centrats en la cura dermatològica. L’altre 50,01 està en mans de l’altre clan familiar, en aquest cas, del sector farmacèutic, els Esteve. 

Temes:

Borsa Empreses