Objectiu pròxim
El BCE «s’acosta a l’objectiu» en matèria d’inflació, diu Lagarde
El Banc Central Europeu (BCE) «s’acosta a l’objectiu» d’aconseguir una inflació de 2%, després d’«avançar molt en el combat contra la inflació», va declarar diumenge en una entrevista al diari francès ‘Le Figaro’ Christine Lagarde, presidenta de l’emissor europeu. «De totes maneres, la política monetària va començar a produir els seus efectes per fer disminuir la inflació», va dir.
«S’ha avançat molt en el combat contra la inflació»
«Es veu en les xifres del crèdit, alhora sobre les taxes d’interès [...] i els volums de crèdit que van a la baixa, així com la demanda de crèdit de les empreses», va afegir.
Preus desaccelerats
Notícies relacionadesRespecte a les especulacions entorn d’una pausa sobre l’alça dels tipus després del setembre, la presidenta de la institució va dir que «potser hi haurà un nou augment de les taxes directores, o potser una pausa».
«Una pausa, qualsevol sigui la data, al setembre o més tard, no seria necessàriament de caràcter definitiu», va advertir. L’alça dels preus en la zona euro s’ha desaccelerat en els últims mesos, però segueix en un nivell alt de 5,5%, segons les xifres del juny.
- Festivitat local Els Catarres, Álvaro de Luna i Juan Magan, protagonistes dels concerts de les Festes de Maig 2026 de Badalona
- Leo Messi compra la UE Cornellà
- Experiència per a actors Es busquen figurants a Catalunya per a la pel·lícula de 'Els Beatles': aquests són els perfils i les ciutats per participar en el càsting
- Novetat editorial Keko Martínez, l'exfutbolista que va passar de retirar-se amb 24 anys en números vermells a planificar el patrimoni milionari de Joan Garcia i Jorge Martín: "Em vaig quedar buit"
- Successos Surt de la presó el veí en cadira de rodes de Bon Pastor acusat de matar un lladre
