Transport ferroviari

Renfe s’estrenarà amb bitllets rebaixats de Barcelona a Lió i de Madrid a Marsella

Renfe s’estrenarà amb bitllets rebaixats de Barcelona a Lió i de Madrid a Marsella
2
Es llegeix en minuts

Comença la competència ferroviària a França. Renfe estrenarà els seus serveis pròximament a França amb preus que partiran des dels 29 euros en la línia de Madrid a Marsella i des dels 19 euros en la que unirà Barcelona amb Lió, i rebaixarà fins als 9 euros els trajectes que uniran les ciutats franceses. 

El president de l’empresa pública, Raül Blanco, ha anunciat en unes jornades de ‘Cinco Días’ les línies principals de la política de preus que implantarà amb la seva arribada a França, país en el qual, amb aquests preus, vol convertir-se en un operador de referència, en competència directa amb l’empresa nacional SNCF, que a Espanya ja opera a través d’Ouigo. «Amb aquesta política decidida, determinada, d’entrada en aquest cas a França, tenim un objectiu clar que és arribar a París, però també amb la intenció d’aprofitar totes les oportunitats que aquest canvi brinda», ha manifestat Blanco.

El directiu ha avançat que la inauguració d’aquestes línies serà «ben aviat, en poques setmanes», ja que només estan pendents dels últims detalls tècnics: «trigarà molt poc», ha sentenciat respecte a això. Blanco ha apuntat a la liberalització com el principal repte actual per a la companyia, i a la qual cosa respondrà amb accions per reforçar-se tant internament com externament, mantenint els nivells de qualitat, puntualitat, d’inversió (245 milions en els últims cinc anys), de capital humà (ja assoleix una plantilla de 16.000 persones amb una edat mitjana de 44 anys, cinc per sota del 2018) i de digitalització.

Liberalització

 «Es tracta d’una liberalització en fase inicial molt competitiva, que està sent bona per a l’economia i per als usuaris, però que per a l’empresa incumbent (Renfe) suposa un gran repte. El procés és curiós, perquè estem competint amb monopolis públics de països veïns (SNCF i Trenitalia)», ha afegit. 

Per això, també té per objectiu guanyar quota de mercat a nivell internacional, per a la qual cosa ja ha constituït la seva filial Renfe Proyectos Internacionales per consolidar els projectes que ja té en marxa, com Leo Express al centre i aquest d’Europa, a l’Aràbia amb el projecte Haramain (acumula ja més de 800.000 viatgers) i a França.

Respecte a la convivència entre el tren i l’avió, el president de Renfe ha apostat per la intermodalitat entre els dos mitjans de transport: «La combinació dels diferents modes amb l’avió, sobretot nodrint més rutes, es pot fer sense arribar a conflicte».

Notícies relacionades

 En aquest sentit, ha citat algunes aliances intermodals com la firmada amb Iberia per nodrir connexions de Renfe regionals amb vols internacionals o amb Costa Cruceros per fer el mateix però en l’àmbit marítim.

 En qualsevol cas, Blanco ha matisat que als països on s’han pres mesures en aquest àmbit en els vols de curt radi, com França, ha afectat només un 5% dels vols, que a més ja no estaven en operació o estaven en decaïment, per la qual cosa creu que és més «una mesura estètica i amb un impacte relatiu».