Cita anual
El Rei convida a la «col·laboració» per aprofitar «les oportunitats de progrés»
Pedro Sánchez i el Cercle d’Economia
El Cercle d’Economia reclama consens per superar l’estancament real del nivell de vida
El rei Felip VI ha remarcat la importància de «la col·laboració» per aprofitar «les oportunitats de progrés» de manera eficaç, solidària i sostenible. Durant el discurs després d’entregar el premi a la construcció europea a l’alcalde de Varsòvia, Rafal Trzaskowski, en el marc de la 38a Reunió del Cercle d’Economia, el monarca ha destacat que, malgrat la incertesa, «Barcelona, Catalunya, Espanya... Europa compten amb grans actius i grans valors compartits per beneficiar-se d’aquestes oportunitats «si es gestionen bé».
D’altra banda, ha destacat que en un moment transcendental per a Europa les diferents crisis, des del Brexit fins a la covid o la guerra a Ucraïna, «han resultat en un enfortiment de les institucions europees», i ha remarcat que «la manera en què ens hem enfrontant» als successius reptes a escala europea no només ha reforçat les institucions, sinó que «ha augmentat la confiança dels ciutadans europeus envers seu».
Termini llarg
També ha recollit el testimoni del Cercle, sobre la necessitat d’atendre el llarg termini en uns temps de «transició, de crisis periòdiques, encavalcades, o de moltes facetes». «Hem d’atendre l’immediat, l’urgent, però no podem oblidar-nos de l’important, del context», ha afirmat. Segons el seu parer, les diferents oportunitats de progrés només es podran utilitzar des de «la col·laboració».
També ha destacat el paper de l’alcalde de Varsòvia, per la seva «generositat i lideratge» en l’acollida de refugiats d’Ucraïna, així com pel «seu respecte a l’Estat de dret, la protecció dels drets de les minories i el seu enèrgic europeisme.
En la mateixa línia, el president del Cercle, Jaume Guardiola, ha recordat que el premi a l’alcalde de Varsòvia es basa en la seva tasca humanitària a l’acollir refugiats d’Ucraïna i per la seva defensa de l’Estat de dret a Polònia i l’europeisme. Guardiola ha assegurat que Trzaskowski encarna «la Polònia jove, urbana i europeista». Els dos anteriors guardons es van entregar a l’expresident del Banc Central Europeu (BCE), Mario Draghi, i a la presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen.
Prèviament s’ha homenatjat els expresidents del Cercle, Josep Piqué, Vicenç Oller i Enric Corominas, morts recentment. El també expresident de l’organisme i actual president del Consell Econòmic i Social (CES), Antón Costas, ha sigut l’encarregat de glossar la figura dels tres. El Rei també s’ha afegit a l’homenatge.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?
- LA CITA DE MONTJUÏC Final guanyada, final per jugar
- PARTIT 100 AMB EL BARÇA Lamine Yamal: "La por la vaig deixar al parc de Mataró fa temps"