Al Regne Unit
Un treballador de baixa des del 2008 demanda IBM per no apujar-li el sou
Incapacitat temporal de treballadors: el canvi que arriba l’1 d’abril
Espanya va ser el sisè país de la UE on menys van augmentar els salaris el 2022

Ian Clifford, un britànic que es troba de baixa laboral des del setembre del 2008, ha portat als tribunals la seva empresa, la tecnològica IBM, per no haver-li augmentat el sou durant aquesta, segons el diari ‘The Telegraph’.
Clifford va fer la sol·licitud de la pujada salarial a IBM el 2013. Llavors, l’empresa li va oferir un acord mitjançant el qual l’incloïa en el pla de discapacitat de l’empresa. Amb aquesta mesura, no podia ser acomiadat ni tenia obligació de treballar. També li va pagar 8.685 lliures (gairebé 10.000 euros) per retribuir-li les vacances. A canvi, li va sol·licitar que no tornés a presentar noves queixes amb el mateix motiu.
El pla de discapacitat d’IBM recull que els treballadors tenen dret a rebre, fins a la seva recuperació, jubilació o mort, el 75% dels guanys acordats. En el seu cas, el seu salari pactat va ser de 72.037 lliures (gairebé 82.000 euros), per la qual cosa a partir del 2013 cobraria entorn de 61.500 euros anuals després de descomptar el 25%.
Demanda
Notícies relacionadesNo obstant, el febrer del 2022 Clifford va decidir interposar una demanda contra IBM per una suposada discriminació laboral per discapacitat. «L’objectiu del pla [de discapacitat] era brindar seguretat als empleats que no podien treballar; això no s’aconsegueix si els sous es congelen per sempre», assegura la demanda de Clifford.
El cas planteja qüestions legals i ètiques sobre les obligacions d’una empresa cap a un treballador que està de baixa per malaltia. La legislació laboral i les polítiques internes d’una empresa solen establir com es manegen les situacions de baixa per malaltia i els augments salarials durant aquell període. En molts casos, les empreses poden proporcionar o no de forma discrecional augments salarials durant una baixa per malaltia.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Augmenten les probabilitats que un asteroide impacti contra la Lluna el 2032
- Criança Carlos González, pediatre: "Moltes vegades quan el teu fill plora no vol ni joguines ni dolços, demana la teva presència i el teu afecte"
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- EL MERCAT BLAUGRANA De Víctor a Joan; de l’Hospitalet a Sallent
- Gran mostra de música i cultura digital Nathy Peluso fa vibrar el Sónar amb un enèrgic directe