Primer de Maig
Això és el que opina Niño Becerra del valor del treball: «Cada vegada menys»
Última hora de les mobilitzacions de l’1 de maig, en directe
Frases per celebrar l’1 de maig

El catedràtic d’Economia Santiago Niño Becerra s’ha guanyat l’interès popular amb les seves teories, moltes vegades xocants, sobre la situació de temes econòmics clau. L’economista ha centrat últimament bona part de les seves reflexions sobre la productivitat i l’evolució del mercat laboral. I no sempre en té una visió optimista.
L’últim tuit de Niño Becerra és d’aquest 1 de maig, que ha generat una curiosa teoria sobre el valor del treball.
«Avui, excepte al Regne Unit, EUA, Austràlia, Canadà i algun altre territori més, es commemora el 137è aniversari de les protestes obreres que tres dies després van desembocar en la revolta de Haymqrket Square, a Chicago», recorda el catedràtic.
Notícies relacionadesNiño Becerra explica que la causa d’aquelles revoltes era «reclamar la jornada laboral de vuit hores. Les coses han canviat molt en aquests 137 anys, però n’hi ha una que és igual que ahir», afirma.
El treball val cada vegada menys
«Llavors el treball era imprescindible per generar PIB, però cada unitat de treball valia molt poc. Avui el treball cada vegada és menys necessari per generar PIB. De fet, ja és possible generar PIB amb zero unitats de factor treball, de manera que el preu de la major part de les unitats de treball tendeix a valer cada vegada menys. I es pot continuar celebrant l’1 de maig sense problemes. D’això se’n diu mantenir les tradicions», sentencia Niño Becerra.
1/4. Hoy, excepto en UK, USA, Australia, Canadá y algún otro territorio más, se conmemora el 137 aniversario del inicio de las protestas obreras que desembocaron, tres días después, en la Revuelta de Haymarket Square, en Chicago. ¿La causa de las protestas? Reclamar la jornada
— Santiago Niño (@sninobecerra) 1 de mayo de 2023
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"
- PRIMER DE MAIG ¿Per què l'1 de maig és el Dia del Treball?
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se