Iniciatives
Aliança del Cercle, Barcelona Global i FemCat per potenciar l’economia catalana
Barcelona es consolida com a pol de centres d’i+D de les multinacionals
Barcelona és seu d’un centenar de centres tecnològics de multinacionals estrangeres

Diuen que la unió fa la força. I Barcelona Global, el Cercle d’Economia i FemCat han posat fil a l’agulla per potenciar l’economia catalana. Les tres entitats s’ha unit per posar en marxa per primera vegada un cicle de debats sobre els projectes que les tres organitzacions consideren estratègics. Es tracta de donar-los a conèixer i implicar-hi els agents públics i privats, tant econòmics com industrials.
El cicle constarà de tres blocs que duraran tot l’any en els quals es parlarà de projectes que són estratègics, «tractors i transformadors de l’economia catalana». Posen com a exemple el disseny de xips, el desenvolupament de l’hidrogen renovable, el vehicle elèctric, la producció de vacunes i la medicina d’avantguarda, entre d’altres.
El primer debat començarà aquest dijous amb un a conversa entre el director general del Barcelona Supercomputing Center-Centre Nacional de Supercomputació (BSC-CNS), Mateo Valero, i el director general de Cisco a Espanya, Andreu Vilamitjana, sobre el posicionament de Barcelona com a referent europeu en l’àmbit del disseny de xips.
El disseny de xips de codi font obert és un dels projectes clau per al desenvolupament de l’autonomia tecnològica d’Europa i un element fonamental en la creació de dispositius electrònics avançats.
Impacte econòmic
L’objectiu de la trobada és analitzar l’impacte que tindria en l’economia catalana, en la seva activitat d’investigació i desenvolupament (R+D), en la dinamització de la indústria local i la captació d’inversió estrangera en aquest sector, aconseguir convertir Barcelona en la «vall del disseny de xips».
El següent debat analitzarà la necessitat d’impulsar la producció d’hidrogen renovable per al consum en sectors locals de difícil descarbonització, com la indústria i el transport pesant. El vehicle elèctric és el tema de l’última jornada de primer bloc, que finalitzarà al juny.
Notícies relacionadesA partir de setembre s’abordaran qüestions com la producció de vacunes, la generació d’un ecosistema d’institucions avançades en quàntica a Barcelona que permeti ser la capital del sud d’Europa en aquesta matèria i l’impuls que la ciutat ha rebut com a ‘hub’ de medicina d’avantguarda.
Tots els projectes formen part dels 27 que ha seleccionat la Generalitat per optar als fons europeus Next Generation i estan inclosos en els cinc àmbits del Pacte Nacional per a la Indústria: energia, digitalització, ocupació de qualitat, infraestructures digitals i dimensió empresarial.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Educació a Catalunya Més del 40% d’aspirants a estudiar Magisteri a Catalunya no aproven les proves d’accés
- Crisi elèctrica Illa compareixerà el dimarts al Parlament per donar detalls sobre l'apagada
- MOBILITAT Controls a les carreteres gironines pel pont de l’1 de maig
- ENERGIA La presidenta de Red Eléctrica apunta a les elèctriques per l’apagada i descarta dimitir perquè a la seva xarxa «res va fallar»
- Nova instrucció als registres El Govern central aprova una instrucció per fer efectiva la prohibició dels ventres de lloguer