Laboral
Carrefour França oferirà fins a 12 dies de baixa a l’any a les seves empleades amb endometriosi

Carrefour donarà fins a 12 dies de baixa mèdica a l’any a les seves empleades a França que pateixin endometriosi o forts dolors durant la menstruació i puguin acreditar-ho, i, igualment, concedirà tres dies de baixa a les que pateixin un avortament espontani i un dia a les que recorrin a tècniques de reproducció assistida, sense perjudici del que ja contempla la legislació, segons ha comunicat l’empresa aquest dimecres.
La distribuïdora francesa ha explicat que, fins ara, aquests dies d’absència requerien un permís per malaltia, la qual cosa implicava diversos dies d’espera. No obstant, a partir d’ara, el permís «estarà avalat i finançat per Carrefour França». Així mateix, aquesta mesura anirà acompanyada d’una campanya de conscienciació dels gerents per «transmetre’ls la manera correcta de procedir de cara a les diferents dificultats de salut que les dones poden trobar a la feina». D’altra banda, Carrefour França reforçarà el seu servei gratuït i anònim d’atenció psicològica que està disponible per a tots els seus treballadors.
Notícies relacionades«La igualtat entre els homes i les dones a la feina no és per a nosaltres una igualtat teòrica, sinó, al contrari, una igualtat real que té en compte les particularitats de les dones a l’hora de desenvolupar les seves activitats professionals i, en especial, en termes de salut», ha explicat el president i conseller delegat del grup Carrefour, Alexandre Bompard. «Volem millorar la vida diària de les nostres 50.000 empleades i, més enllà, contribuir a canviar les dinàmiques empresarials», ha afegit.
L’endometriosi és una malaltia en què, a la part exterior de l’úter, creix un teixit similar a la mucosa interior de l’úter que pot causar un dolor intens a la pelvis i dificultar que s’aconsegueixi un embaràs. Pot aparèixer a partir de la primera menstruació i fins a la menopausa. Amb l’endometriosi, el teixit de l’úter s’engrosseix, es descompon i sagna amb cada cicle menstrual. Però a causa que aquest teixit no té manera de sortir del cos, queda atrapat. Quan l’endometriosi afecta els ovaris, es poden formar quistos anomenats endometriomes. El teixit circumdant es pot irritar i desenvolupar en alguns casos teixit cicatricial i adherències, que poden fer que els teixits i òrgans pelvians s’enganxin entre si. L’endometriosi pot causar dolor, de vegades greu, especialment durant els períodes menstruals. També es poden presentar problemes de fertilitat.
- Pressió estètica Tenir 13 anys i aparèixer (o no) en els rànquings de guapes de la teva classe: «Donen molta inseguretat, de vegades acabes plorant al lavabo»
- Tempesta judicial i política El gran aconseguidor de la trama no tenia límits
- Tall històrica RODALIES "Ens deixen a l’estacada 16 mesos"
- Tempestes d’estiu Protecció Civil activa l’alerta per pluges intenses al Pirineu, Terres de l’Ebre, Lleida i la Catalunya central
- Trump bombardeja l’Iran i fa entrar els EUA en la guerra d’Israel
- Mobilitat Interromput el servei d'un tram de la R3 i retards a la R4 de Rodalies
- la festa del foc i l'aigua Sis tradicions inexcusables per a la revetlla de Sant Joan
- Bona energia Ritual de la clara d’ou per a la nit de Sant Joan
- Creences centenàries Rituals místics de la nit de Sant Joan per fer a casa
- Visita reial a Montserrat Lluís Llach fa una crida a protestar contra Felip VI: «Si Espanya vol aquest Rei, que se’l quedin»