Sector públic
Vaga 8-M: incidències menors al metro i seguiment simbòlic de les aturades
Els màxims seguiments en el sector públic es concentren al metro de Barcelona, on ronden el 9% de la plantilla
 
	
La vaga del 8-M que està tenint lloc aquest dimecres està tenint un seguiment de mínims a Catalunya. Segons les dades ofertes pel Departament de Treball de la Generalitat de Catalunya, el volum d’empleats públics que han decidit secundar l’aturada convocada per sis sindicats –CGT, IAC, Intersindical-CSC, COS, Pindo i Ustec– és mínim i a les 12 del migdia no superava els dos dígits de seguiment en cap àmbit.
On més participació està tenint és al metro de Barcelona, on la CGT té múscul sindical, si bé els alts serveis mínims (del 85%) fixats per la Generalitat deixen poc marge perquè la protesta tingui incidència real. Segons les dades de Treball, el 9% del total de la plantilla del metro –comptant aquelles persones obligades a treballar pels serveis mínims i aquelles que podien fer vaga– ha decidit parar aquest dimecres.
En la resta de transports –bus, ferrocarrils i Renfe– els seguiments no han superat l’1% i TMB ha informat d’incidències puntuals vinculades amb el tall de carrers per part de manifestants i alguna avaria no relacionada amb les protestes.
El metro de Barcelona està sent l’àmbit del sector públic on més afectació està tenint la protesta laboral. A escoles, instituts i escoles bressol la participació oscil·la entre el 3,4% dels centres públics i l’1,4% dels privats. En hospitals, CAPs i altres sistema sanitari el seguiment no arriba a l’1% i entre els administratius de la Generalitat marca un 1,4%, segons les dades de Treball.
- Pensions ¿Quan es cobra la paga doble de Nadal? Bones notícies per als jubilats
- La plaça de la Revolució recull els mobles
- Sistema sanitari Catalunya congela l'ampliació dels cribratges de càncer per falta de pressupostos i professionals
- Ensenyament públic El Govern ha de crear 169 aules per abaixar les ràtios de 1r d’ESO
- FUTBOL Jordi Alba: «Em motiva més l’Hospi que continuar jugant. Tant de bo arribar a Primera»
- Sortejos La Grossa de la Castanyada 2025: dia i premis del sorteig de Loteries de Catalunya
- Denúncia sobre salut mental infanto-juvenil El nostre sistema de salut ens abandona
- Dues festes en una Els millors plans per a la Castaween
- Plans al cine Des del DeLorean fins a quedades cinèfiles
- CATA MAYOR La germandat del ferro, el foc i la tinta
 
			 
			
	
		