Crisi tecnològica

Glovo acomiadarà 250 persones, més de la meitat a Barcelona

La companyia atribueix la mesura, que suposa reduir un 6,5% la plantilla a nivell global, a les «ineficiències operatives» per haver crescut molt ràpid en els últims anys

Glovo acomiadarà 250 persones, més de la meitat a Barcelona

JORDI OTIX

2
Es llegeix en minuts
Paula Clemente
Paula Clemente

Periodista

Especialista en Consum, start-ups, sector emprenedor

ver +

Glovo treu també la tisora. Com ja han fet diversos gegants tecnològics, altres companyies del sector i algun ‘unicorn’ català, la plataforma de repartiment acomiadarà unes 250 persones en els pròxims mesos, cosa que suposa reduir la seva plantilla a nivell mundial un 6,5%. La mesura, anunciada en un comunicat intern pel mateix fundador de l’empresa, Óscar Pierre, respon sobretot a les «ineficiències operatives» derivades d’haver crescut molt ràpid en els últims anys, però també al context internacional que sotja les plataformes tecnològiques –confessen fonts de l’empresa– i la nova realitat postpandèmia. A Barcelona, on la tecnològica té la seva seu central, la retallada afectarà 140 persones.

Per a això, la companyia posarà en marxa un expedient de regulació d’ocupació (ero) que afectarà sobretot posicions relacionades amb el suport al negoci, la contractació i les dades. En canvi, assegura Pierre en el comunicat, en cap cas acomiadaran repartidors, treballadors dels supermercats o «empleats de primera línia».

En la nota, el directiu explica que aquestes sortides no estaven en els plans de la firma, la majoria del capital de la qual es va vendre al gegant europeu Delivery Hero a finals del 2021. «Hem intentat evitar els acomiadaments tant sí com no mitjançant l’avaluació de diversos escenaris, la reducció de costos i la millora de l’economia de la unitat durant els últims nou mesos per aplanar el camí a seguir», contextualitza. «L’equip directiu i jo lamentem profundament que això sigui necessari i assumim tota la responsabilitat per les decisions que ens han portat fins aquí», completa, explicant estona més tard que es refereix a un «ràpid creixement» que ha creat «ineficiències» en les seves operacions.

Desacceleració des de l’octubre

D’acord amb aquest relat, l’equip directiu va identificar aquest escenari a principis del 2022 i va decidir dedicar l’any a estudiar la situació i corregir aquestes ineficiències gradualment. «Durant cada un dels tres primers trimestres del 2022, vam superar els nostres principals objectius de creixement», continua Pierre. «Tanmateix, a l’octubre vam començar a veure una desacceleració en les nostres taxes de creixement anual principals», afirma l’emprenedor, que esmenta també els resultats d’altres empreses de repartiment per concloure que l’alentiment de la demanda afecta tot el sector.

Notícies relacionades

És a dir, que «els factors externs estan afectant l’acompliment de la indústria». Això, afegeix, i la inflació, que ha restat poder adquisitiu al client i, consegüentment, les seves ganes de demanar a domicili. A més de tot això, la companyia s’ha vist recentment afectada per una nova multa de 56,7 milions d’euros per ocupar a Madrid falsos autònoms i persones d’origen estranger sense permís de treball. En total, Glovo acumula per tot el país més de 205 milions d’euros en multes d’aquest estil.

«Dur i difícil»

«És dur i difícil dir adeu a molts dels que han treballat molt per construir Glovo aquests últims anys», ha expressat Pierre. «Tot i que sé que aquesta és la decisió correcta per al futur de Glovo, és emocionalment pertorbador per a tots nosaltres, especialment per als afectats: a alguns d’ells els conec molt bé i hi comparteixo grans records, és trist que no puguem continuar construint Glovo junts», lamenta el directiu, que es mostra igualment convençut que el resultat serà tenir una plantilla molt més «àgil i dinàmica». «Aquesta decisió deixarà Glovo en un lloc millor», conclou.