‘Next Generation’
Les autonomies només han repartit la cinquena part dels fons europeus rebuts, segons Economia
Calviño insta les comunitats que «accelerin» el ritme d’execució de les ajudes i que «identifiquin» els projectes de més dificultat per poder reassignar aquests recursos
Les autonomies han llançat convocatòries pel 50% dels fons europeus ‘Next Generation’ assignats (20.600 milions d’euros), però actualment només se n’ha repartit la cinquena part, 4.100 milions, segons el Ministeri d’Economia.
L’administració general de l’Estat, per la seva banda, assegura haver resolt més del 80% de les seves convocatòries amb una inversió de 19.200 milions d’euros. Davant aquesta situació, la vicepresidenta primera i ministra d’Assumptes Econòmics, Nadia Calviño, ha reclamat a les comunitats que «accelerin» el ritme d’execució de les ajudes i que «identifiquin» aquells projectes que puguin tenir més dificultat d’execució per poder reassignar aquests fons ‘Next Generation’.
Notícies relacionadesCalviño ha presidit una nova reunió de la Conferència Sectorial per a la Millora Regulatòria i el Clima de Negocis, en la qual s’ha abordat el desplegament dels fons europeus i les propostes dels governs autonòmics per finalitzar l’addenda al pla de recuperació que l’Executiu espanyol presentarà formalment a Brussel·les durant el primer trimestre. «La reunió s’ha fet amb un to molt positiu i constructiu, i gairebé totes les comunitats han mostrat el seu agraïment i reconeixement de l’esforç realitzat per al desplegament àgil dels fons a tot el territori», ha destacat el Ministeri d’Economia. Aquest departament insisteix que els Next Generation «estan arribant a l’economia i finançant més de 190.000 projectes, un 45% en empreses».
«Fins al moment s’han rebut 31.000 milions d’euros de fons europeus. I a través de 130 conferències sectorials ja s’han assignat gairebé 20.600 milions d’euros a les comunitats autònomes», ha insistit el Ministeri. «Juntament amb els fons assignats als ajuntaments a través de diverses convocatòries, les administracions territorials gestionen fons europeus Next Generation per valor de 28.000 milions d’euros», ha precisat Economia, que ha acordat fer una nova reunió tècnica per treballar l’articulació d’un possible fons que canalitzi els préstecs per a inversions sostenibles de les comunitats autònomes.
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
- Desnonament massiu Els desallotjats del B9 acampen sota una sortida de la C-31 a Badalona i Albiol diu que farà desmuntar les tendes
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- "En algun moment hauré de fer el dol"
- El forat de la sanitat pública El 45% dels espanyols només va al dentista per emergències: «Hi vaig anar per un queixal i vaig acabar amb una factura de 1.300 euros»
- Reforma en Justícia Falta de normes, possibles pròrrogues i molta incertesa davant la reforma que revoluciona l’organització de la justícia a Espanya
- Escàndol internacional El dur informe del cas Epstein: el que les víctimes de violacions van explicar a la policia i com els advocats van provar de fer-les callar
- Esperit nadalenc El Parc del Fòrum de Barcelona es tenyeix de vermell a la Cursa del Pare Noel
- UNA ALTRA DESGRÀCIA Greu lesió de genoll de Christensen
