Automoció

Seat i Volkswagen mobilitzaran 10.000 milions d’euros en 86 projectes gràcies al Perte

El Ministeri d’Indústria confirma al consorci integrat a Future Fast Forward la seva proposta que mobilitzarà 357 milions d’euros, després de rebre les garanties de la proposta presentada

Seat i Volkswagen mobilitzaran 10.000 milions d’euros en 86 projectes gràcies al Perte
2
Es llegeix en minuts
Xavier Pérez
Xavier Pérez

Cap de redacció Motor

Especialista en Periodista de motor centrat en el sector de l'automòbil i la motocicleta, així com en totes les árees d'economía relacionades amb la industria de l'automoció, la movilitat sostenible i l'electrifcació.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El projecte presentat per Seat, Volkswagen i 52 empreses més, reunits sota la proposta Future Fast Forward, que després de la revisió de tota la documentació ha obtingut la llum verda definitiva del Ministeri d’Indústria per rebre 357 milions d’euros de les ajudes europees del Projecte Estratègic per a la Recuperació i Transformació Econòmica del Vehicle Elèctric i Connectat (Perte VEC), desenvoluparà un total de 86 projectes i mobilitzarà una inversió de 10.000 milions d’euros.

En una nota enviada per l’agrupació d’empreses, no només es confirma aquesta inversió sinó que també es detalla que 7.000 milions d’euros arribaran des de Seat, el Grupo Volkswagen i PowerHoldCo, mentre que els altres 3.000 milions ho faran des de la resta dels socis. La gigafactoria de Sagunt serà la joia de la corona d’aquest projecte, que permetrà proveir de bateries per a cotxes elèctrics, no només per a Seat i Volkswagen, sinó per a tots els fabricants que apostin pel seu producte.

En les àrees fonamentals per aconseguir l’objectiu del Perte s’abordaran projectes de fabricació d’equips originals i acoblament, fabricació de bateries i fabricació d’altres components. Els blocs transversals, també essencials, però l’aplicació dels quals transcendeix un territori concret d’actuació, inclouen formació, digitalització i economia circular. Finalment, els blocs opcionals complementen el desenvolupament del Perte VEC i aborden la fabricació de components del vehicle elèctric i connectat, així com la connectivitat i la fabricació de sistemes de recàrrega.

Onze autonomies

El projecte Future Fast Forward presentarà aquests 86 projectes el 2 de febrer, uns projectes que es portaran a terme en 11 comunitats autònomes (Navarra, Catalunya, València, Cantàbria, Castella i Lleó, Madrid, Andalusia, Aragó, Galícia, el País Basc i Extremadura) i que, com afirma el president de l’agrupació, Marc Riera, són essencials en el pla establert «per convertir l’automoció espanyola en un referent europeu quant a l’electrificació sostenible».

Notícies relacionades

Dins de l’agrupació liderada per Seat i el Grupo Volkswagen es troben com a socis les empreses Altech, Asai Industrial, Azterlan, Balidea, BeePlanet, Bosch, Brose, Carto, Celsa Group, Cetim, Cidetec, Csic, Cerler Global Electronics, Cyp, Delta Vigo, Enso Innovation, Feníe Energía, Forminsa, GCR Group, Gestamp, Glavista, Gonvarri, Sesé, Simoldes, Iberdrola, Intrustial, Iljin i Ingedetec.

També formen part del projecte la Universitat de Saragossa, Iseazy, Isend, Kapture, Kautenik, Kivnon, Lazpiur, Leartiker, Libelium, Lithium Iberia, Malena Engineering, Mindcaps, Mol-matric, Motorland Aragón, NTDD, Nutai, Órbita Ingeniería, Pomceg Electronics, Power Innotech, Powerco, Seat Code, Seat Mó, Silence, Grupo SPR, Sumitomo Electric Bordnetze SE, Técnicas Reunidas, Tecoi, Valeo, Vega Chargers, Vicomtech, WIP i Zylk. Com a col·laboradors del Future Fast Forward figuren també CaixaBank, Eurecat, Ficosa, Itainnova i Telefónica España.

Temes:

Seat Volkswagen