Automoció

Hyundai Espanya va facturar un 21,4% més el 2022

La marca coreana va tancar l’exercici amb 1.131 milions d’euros i preveu un creixement del 4,7% el 2023.

Hyundai Espanya va facturar un 21,4% més el 2022
2
Es llegeix en minuts
Xavier Pérez
Xavier Pérez

Cap de redacció Motor

Especialista en Periodista de motor centrat en el sector de l'automòbil i la motocicleta, així com en totes les árees d'economía relacionades amb la industria de l'automoció, la movilitat sostenible i l'electrifcació.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Si una cosa et funciona, no la toquis. Aquesta és la idea de Hyundai Espanya en la seva política comercial, especialment quan parlem de la xarxa, i és que el 2022 la marca coreana va aconseguir una facturació de 1.131 milions d’euros, que eleva les seves xifres del 2021 en un 21,4%, i va deixar la rendibilitat dels seus concessionaris en un 3%. Hyundai va aconseguir una penetració de mercat del 7,3% a Espanya de mitjana.

El tercer fabricant mundial (com a companyia, és a dir, unint Hyundai, Kia i Genesis) també va ocupar aquest lloc a Espanya l’any passat venent gairebé 60.000 cotxes (era l’objectiu) i marcant una quota particular de l’11%. El motiu d’aquests bons resultats és el Tucson, el seu model estrella, que va vendre 21.900 unitats, el cotxe més venut a Espanya

Pol Satrústegui, director general de la companyia a Espanya, va apuntar en una trobada amb la premsa que la marca «ha tancat un any rècord. Oferim una gamma molt completa i som els únics que disposem de cinc tecnologies (inclòs l’hidrogen). El 2023 esperem créixer més amb l’arribada de models com el nou Kona i el Ioniq 6. També potenciarem la nostra divisió Mocean (cotxe multiusuari) i esperem consolidar els bons resultats».

Hyundai llançarà 12 models fins al 2025, tots electrificats, i per aquella data esperen ser el tercer fabricant mundial de cotxes elèctrics. Per això la companyia té planejada una inversió fins al 2030 de 15.000 milions d’euros que els pot portar a vendre fins a aquella data 1,87 milions de cotxes elèctrics arreu del món. El 2025, la marca confia a despatxar 560.000 elèctrics purs i 110.000 unitats d’hidrogen (Nexo).

Notícies relacionades

No obstant, malgrat el full de ruta clar de la companyia, Polo Satrústegui té clar que a Espanya costarà molt més. «Tenim el pla Moves, que està bé, però no acaba de funcionar com hauria. Com que els fons es van assignant per comunitats, és més complicat. S’hauria de pujar el límit i les ajudes per a la compra d’elèctrics; per exemple, haurien d’estar exempts de l’impost sobre la renda. També caldria pensar en les empreses, que podrien tenir algun avantatge fiscal, alguna mena de bonificació, i sobretot seria essencial que aquestes ajudes arribessin en el moment de la compra, no un any més tard», reconeix el responsable de la marca a Espanya.

Menció a part, en aquesta lentitud de l’electrificació al nostre país, mereix el desplegament dels punts de recàrrega. «Dels 45.000 que s’haurien d’haver instal·lat fins al 2022 només n’hi ha uns 17.000 i molts no estan connectats, a l’espera de s’acabi la burocràcia de posada en marxa. No tenim un sistema àgil i això no hi ajuda gens. No és normal. No es compren cotxes elèctrics també perquè la gent té dubtes sobre on carregar-los», sentencia Satrústegui.