Preus a l’alça
¿Quant ens costarà la pujada de la factura de telèfon?
Fa setmanes que els usuaris de telefonia veuen un augment de preus de les operadores de telecomunicacions. Les grans companyies ho han anunciat de manera més o menys oficial, però l’increment –explícit o ocult– s’estendrà a tots els operadors.
Algunes fonts han calculat que l’alça de preus suposarà un cost extraordinari de més de 480 milions d’euros. La resistència a l’efecte de la inflació s’ha acabat.
Notícies relacionadesQuan va començar l’última fase d’alta inflació, les ‘telecos’ havien contingut els preus en la telefonia fixa i les havien rebaixat en la mòbil. Tanmateix, s’ha produït un increment de fet dels preus en empreses com Movistar, Vodafone, Orange i Yoigo, que han eliminat els seus descomptes inicials, i en algunes ‘low cost’ com Simyo, Jazztel, Finetwork, O2 i Lowi, que han retirat alguns dels seus plans més barats.
Les pujades de preus a Movistar i Vodafone afectarà gairebé nou milions de llars que veuran com augmenta la seva factura gairebé cinc euros de mitjana.
- Conflictes globals Aquests són els països més segurs del món si esclata una guerra global, segons l’Índex de Pau 2025
- Inflació Els aliments que més han apujat de preu a Catalunya: alguns superen el 30%
- La tribuna Contra la crisi: sí, però...
- Cuba L’Havana cau a trossos
- A contrallum Arquitectures mínimes
