Indústria
CaixaBank desbloqueja l’aval per reindustrialitzar Nissan
L’entitat financera participa en una operació que elimina les traves legals per la intervenció de l’ICF

CaixaBank finalment ha desbloquejat la reindustrialització de Nissan al permetre un aval imprescindible perquè prosperi el projecte, segons han confirmat fonts que participen en el procés. La setmana passada, el D-Hub, l’aliança entre les consultores QEV i Btech que aspira a substituir la productora nipona als terrenys de la Zona Franca de Barcelona, va guanyar set dies hàbils més de marge (fins al 28 de novembre) per presentar un aval suficient i participar del Perte de l’automoció.
La Generalitat, a través de l’Institut Català de Finances (ICF), va decidir aportar un aval de 40 milions addicional al finançament a través del Perte del vehicle elèctric. El problema que va sorgir és que l’ICF no té fitxa bancària, per la qual cosa la seva participació es pot considerar com una doble ajuda d’Estat al participar-hi també el Ministeri d’Indústria.
El projecte promet una inversió de 305 milions d’euros. Ha de rebre un total de 107,8 milions d’euros en concepte d’ajudes per poder acoblar a la perifèria barcelonina la seva nova gamma Zeroid de furgonetes elèctriques. Ara l’incompliment dels requisits del Perte se superaria amb aquesta operació encapçalada per CaixaBank, que aquest dilluns està celebrant el seu comitè de direcció.
Notícies relacionadesEn el camí per a la reindustrialització de Nissan han anat sorgint obstacles des que el 31 de desembre del 2021 la firma japonesa va tancar definitivament les seves factories a Catalunya. El favorit per substituir els nipons era el gran fabricant xinès Great Wall Motors, que a última hora se’n va despenjar al·legant motius logístics i de dimensió dels terrenys. El seu recanvi, el D-Hub, ha anat salvant etapes a fi de rubricar el seu futur en el conegut com «passeig de Gràcia de la logística».
Després d’una successió de pròrrogues per iniciar el concurs de licitació dels terrenys –que són de titularitat pública–, finalment D-Hub va aconseguir certificar una aliança amb l’empresa immobiliària d’origen australià Goodman perquè actués com a soci financer i posés els fons per fer viable l’operació d’arrendament fins al 2072. Després de tres pròrrogues, el 31 d’octubre es va tancar el procés per presentar candidatures a la licitació dels 517.000 metres quadrats que deixa lliure Nissan en Zona Franca i l’aliança entre el D-Hub i Goodman va ser l’única que s’hi va postular. I és que les bases d’aquest concurs prioritzaven els projectes amb aposta industrial per no deixar el guany de la subhasta a la capacitat econòmica més gran de la logística.
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- Tempesta judicial i política Cerdán no entrega l’acta de diputat i augmenta el nerviosisme del PSOE
- La xacra de la corrupció El soterrament de les vies a Sant Feliu de Llobregat, la presumpta manipulació de Koldo, Ábalos i Cerdán a Catalunya
- Tempesta judicial i política L’UCO apuntala el relat d’Aldama de les comissions per obres públiques
- Adéu als insectes: aquesta és la planta que has de posar a casa teva
- Un informe recent Koldo, Ábalos i Cerdán: així reconstrueix l’UCO 12 anys d’una relació que va derivar en presumpta trama de corrupció
- L’agricultura del futur El delta de l’Ebre assaja cultius alternatius a l’arròs a causa de l’augment de la salinitat del terreny davant el mar
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Consell Nacional Junts es compromet a «aprofitar» la «debilitat» de Sánchez després de la caiguda de Cerdán i obre la porta a retirar el seu suport al PSOE