Empreses

Nike es ‘carrega’ Adidas en el Mundial de Qatar 2022

Les millors firmes esportives arriben a la cita mundialista amb diferent estat de forma

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

Els mundials de futbol, igual que altres grans competicions esportives, constitueixen un immillorable aparador per a les marques d’esport i el de Qatar, en potència, no serà menys.

En aquesta cita, a més de les grans seleccions internacionals, dues firmes del sector, Adidas i Nike, seran les que es juguin sortir vencedores d’aquest atípic torneig: vestir l’equip que aconsegueixi la Copa del Món.

Però, a part del que passi en els terrenys de joc, es podria dir que en la cita mundialista les dues empreses arriben en diferent estat de forma, ja que la nord-americana és la que està «més ben preparada»: Nike equipa 13 equips nacionals en comparació amb els 6 del seu rival i en l’àmbit econòmic dobla les estimacions de facturació de l’alemanya (49.000 milions de dòlars pels 23.200 d’Adidas).

Notícies relacionades

A més, les previsions indiquen que Nike tancarà el 2022 amb un benefici brut de 6.300 milions de dòlars, mentre que el d’Adidas serà de 3.500 milions de dòlars.

Tot això també es reflecteix en la borsa: mentre que el 65% dels analistes de Bloomberg aconsellen comprar accions de Nike, més de la meitat només opten per retenir posicions a Adidas.