Eleccions
La vicepresidenta de Foment, Virginia Guinda, optarà a presidir la CEOE
L’empresària ha decidit plantejar una alternativa a Garamendi en els comicis del 23 de novembre

A Antonio Garamendi sembla que li ha sorgit una competidora de cara a les eleccions del 23 de novembre per presidir la CEOE. Es tracta de Virginia Guinda, una de les vicepresidentes de l’organització catalana Foment del Treball, que, precisament farà el 7 de novembre una reunió de la seva junta directiva que podria donar el seu suport a l’empresària.
Guinda és una empresària del sector paperer amb una sòlida formació i trajectòria en el món de l’energia. És enginyera industrial superior per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), vocal del Col·legi d’Enginyers de Catalunya i també especialista en gestió energètica.
Notícies relacionadesActualment és consellera delegada d’Iberboard, empresa líder en cartró gràfic de la qual és sòcia des del 2018. Prèviament havia fundat una empresa de consultoria energètica (Energía Local) que tenia com a funció assistir ens i organismes, indústries intensives en energia, promotors i entitats de capital. Guinda coneix, per tant, el fons i l’entramat de l’activitat industrial que la fascina des de petita fins al dia a dia de la gestió empresarial, de pensar i aixecar una companyia pròpia i de dirigir també la seva quotidianitat i els seus objectius.
Guinda ha decidit presentar la seva candidatura a la presidència a la CEOE atès el canvi de cicle que viu l’economia i atesa la necessitat d’una organització patronal més participativa, més transversal, «que, amb voluntat, perseverança, esforç, il·lusió i treball, arribi a ser influent en les decisions que configuraran una nova Espanya», segons fonts coneixedores de la candidatura
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Sense sortir de la comarca El poble a només 30 minuts de Rubí ideal per a una escapada de natura sense sortir del Vallès
- EL PARTIT DEL CIUTAT DE VALÈNCIA Els genis decideixen quan ser-ho
- Els herois que han combatut contra el monstre
- Oci estival Els ‘beach clubs’ arrelen a BCN
- Muntatges financers De Vigo a Olot: el rastre d’Eusebio Novas
- Famosos El youtuber Jordi Wild (40 anys) ho té clar sobre el català: «El castellà ja ha guanyat»
- Acord del Govern espanyol amb Catalunya El PP defineix la quitació del deute del FLA com «una altra amnistia comptable» als independentistes
- Un sector en el punt de mira (i 4) Aquí estan les cases més luxoses d’Espanya, que han duplicat les seves vendes en cinc anys
- Guerra a l’est d’Europa La pau de Trump a Ucraïna fa aigües
- Badalona Albiol denuncia la falta d’infraestructures que ha obligat a tancar les platges de Badalona: «En 11 anys no s’ha construït res»