Resultats
BBVA va guanyar 4.842 milions fins al setembre, un 46,2% més

onur
BBVA va guanyar 4.842 milions d’euros entre el gener i el setembre, un 46,2% més que en el mateix període de l’any passat. Excloent-ne els impactes no recurrents (-201 milions aquest exercici per la recompra d’oficines a Merlin i -416 milions el 2021 per la venda de la filial dels Estats Units i el cost de la reestructuració de plantilla), el resultat hauria sigut de 5.044 milions, un 35,3% més.
La millora del resultat va ser fruit de la pujada dels ingressos (29%, gràcies a l’augment de l’activitat i l’alça dels tipus) i les comissions (14%). En sentit negatiu, el banc va registrar un impacte de 1.145 milions a causa, principalment, de l’ajust negatiu per hiperinflació de l’Argentina i Turquia i a l’augment en la contribució al Fons Únic de Resolució europeu. Les despeses del grup (12,8%) van créixer menys que els ingressos totals (17,8%) malgrat l’entorn inflacionista (16,5% d’IPC mitjà registrat a tots els països on opera el banc).
Això va permetre que el marge net pugés un 21,8%, fet que, sumat a un creixement més lleu de les provisions per afrontar pèrdues i devaluacions d’actius (8,1% per l’increment de l’activitat), va donar lloc a una millora del resultat abans d’impostos del 27,9%. El pagament més elevat de l’impost de societats (51,5%) es va veure contrarestat per la atribució més baixa de resultat a accionistes minoritaris (després de l’opa a la filial de Turquia i una aportació més baixa d’aquesta divisió), cosa que va explicar l’alça final del 46,2%.
Notícies relacionadesA Espanya, el banc va guanyar 1.312 milions, un 10,2% més, gràcies a la millora dels ingressos i la caiguda de les despeses i provisions. Sense l’impacte de la recompra de les 662 oficines a Merlin, el benefici hauria sigut de 1.514 milions, amb un 27,1% d’increment. A Mèxic, principal mercat de BBVA, el banc va guanyar 2.964 milions, un 64,7% més. A Turquia, en canvi, el benefici va caure un 42,3%, fins als 336 milions. A Amèrica del Sud, va obtenir 614 milions, un 87,4% més. La resta de negocis van aportar 183 milions, un 20,2% menys, i el centre corporatiu va perdre 566 milions, un 30,7% menys.
Com a conseqüència, el grup va obtenir una rendibilitat de l’11,1%, amb un capital del 12,45%, per sobre del seu objectiu (11,5%-12%). La taxa de morositat continua en un nivell contingut (3,5%), amb un alt pes de les provisions sobre els actius problemàtics (83%). El cost del risc (noves provisions sobre el total d’actius) es va elevar al 0,86%, en comparació amb el 0,81% del segon trimestre, en línia amb el que esperava el banc per al 2022 (per sota dels 100 punts bàsics, en nivells similars als del 2021).
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Escàndol a la Casa Blanca Trump anuncia una demanda contra ‘The Wall Street Journal’
- La guerra del Pròxim Orient Netanyahu truca al Papa arran de l’atac a l’única església catòlica de Gaza
- Iniciativa. Proposta des de l’alcaldia Collboni demana a 31 alcaldes suport a la llengua
- Cas Koldo L’UCO demana a Interior que l’informi de les visites a Cerdán a la presó
- Esmorzar de ‘Faro de Vigo’ i EL PERIÓDICO Illa: "No volem privilegis, amb la nostra proposta tots guanyen"