Fiscalitat
El nou impost sobre solidaritat entrarà en vigor el 2022 i es pagarà el 2023
Hisenda havia previst la seva aplicació a partir de l’any vinent, però en la informació remesa a Brussel·les ha avançat els seus plans
El Govern espanyol pretén ara que el nou impost de solidaritat, per a patrimonis a partir de 3 milions d’euros, entri en vigor ja el 2022 de manera que a partir del juny del 2023 puguin entrar a caixa els 1.500 milions d’euros que Hisenda preveu recaptar dels 23.000 contribuents potencials a qui arribarà el nou tribut.
En repetides ocasions, la ministra d’Hisenda, María Jesús Montero, havia precisat que el nou impost entraria en vigor el 2023. Això implicaria gravar el patrimoni de l’any vinent subjecte al nou impost i recaptar-lo, per primera vegada, el 2024. «Quant al seu àmbit temporal, es preveu una vigència de dos anys, 2023 i 2024», segons s’afirma en el Pla Pressupostari remès pel Govern a Brussel·les el 15 d’octubre, en línia amb el que havia transmès la mateixa ministra.
No obstant, al mateix document remès a Brussel·les el Govern també transmet que el 2023 preveu ingressar 1.500 milions a partir del nou impost de solidaritat. «I això només és possible si l’impost ha entrat en vigor el 2022», tal com ha detectat l’Autoritat Independent de Responsabilitat Fiscal (Airef) de la lectura del document i ha explicat aquest dimarts el seu director d’Anàlisi Pressupostària, Ignacio Fernández-Huertas. El mateix Ministeri d’Hisenda ha confirmat després, aquest mateix dimarts, que aquest és el propòsit del Govern si, segons el previst, el nou impost aconsegueix estar aprovat abans del 31 de desembre d’aquest any.
L’entrada en vigor aquest mateix any no és fútil. Els 23.000 contribuents afectats procedeixen en principi, sobretot, de les comunitats autònomes de Madrid i Andalusia, on ha sigut suprimit l’impost sobre patrimoni. Aquests contribuents encara disposaran de dos mesos, fins que finalitzi l’exercici 2022, per portar a terme possibles planificacions si pretenen minimitzar l’impacte del nou tribut. El nou impost no afectarà comunitats com Catalunya, on no només s’aplica l’impost sobre patrimoni, sinó que, a més, ho fa d’una manera més costosa que la llei estatal d’origen.
Impostos Pressupostos Generals de l'Estat Cristina Herrero Impost sobre el patrimoni Ministeri d'Hisenda
- Okupació Un propietari recupera la seva vivenda a la platja en una distracció dels ocupes
- Inditex intercanvia terrenys amb Alcampo per fer la nova seu a Sant Adrià
- Obituari Mor als 81 anys Anna Balletbò, exdirigent del PSC
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- La periodista que va dinar amb Mazón el dia de la dana, citada a declarar
- Així estan les enquestes de les eleccions generals a Espanya
- Conduir amb 17 anys serà possible: aquestes són les condicions aprovades per la UE
- Endarrerir el rellotge ¿Quin dia és el canvi d’hora a Espanya? L’horari d’hivern 2025 és a tocar
- Estrena cinematogràfica El biopic d'Springsteen i la salut mental: música per calmar el soroll
- Assumptes obligats
