Professionals

Creada la primera Associació Europea del Taxi europea per contrarestar Uber

Espanya estarà representada a través de l’Associació Nacional del Taxi (ANTANXI), majoritària a nivell nacional

Creada la primera Associació Europea del Taxi europea per contrarestar Uber
1
Es llegeix en minuts

Taxistes i associacions de taxistes de més de 27 països europeus han decidit avançar en la creació de la primera Associació Europea del Taxi per defensar els drets del sector a escala comunitària. Es tracta d’un dels principals avenços que s’han aconseguit després de les jornades de protesta a Brussel·les, en les quals taxistes de més de 20 països europeus es van donar cita per reclamar els seus drets i mostrar la seva indignació davant la participació d’algunes institucions europees en el cas dels «papers d’Uber».

A falta de concretar l’estructura i els països participants, ja s’ha produït una reunió entre les associacions que impulsen aquesta nova associació i que agrupa països com Grècia, Portugal, Bèlgica, França i Espanya, que està representada a través de l’Associació Nacional del Taxi (Antaxi), majoritària a escala nacional. Per al seu president, Julio Sanz, «és una fita important per al sector a escala europea, ja que suposa que els taxistes per fi estaran representats per personal real del col·lectiu i no per plataformes que parlin en el nostre nom», ha indicat.

Notícies relacionades

A més de la creació de l’Associació Europea del Taxi, durant les jornades de protesta a Brussel·les, els representants d’Antaxi van mantenir diferents reunions amb representants polítics i de les institucions de la Unió Europea (UE) com la comissió de Competència o de Justícia i Consumidors, o l’equip de la comissària europea de Transports, a qui van exposar de primera mà les seves principals reivindicacions i la situació del taxi a Espanya.

«La resposta que vam obtenir per part de la UE sobre el paper sembla clara, i és que no pensen liberalitzar el sector i a més obriran una comissió d’investigació per aclarir l’escàndol dels papers d’Uber», ha remarcat Sanz, mentre ha insistit que «ha quedat ratificat que les competències de transport de vehicles de menys de nou places són de cada un dels estats membre i que els documents emesos per la Comissió són fórmules de discussió que en cap moment actuen com a directriu».