Transport aeri

Aeroport del Prat, primer aeroport europeu en trànsit origen-destí

La Cambra destaca que el segon i el tercer lloc corresponen als aeroports de Heathrow i Madrid-Barajas

Aeroport del Prat, primer aeroport europeu en trànsit origen-destí
1
Es llegeix en minuts

L’aeroport Josep Tarradellas Barcelona-el Prat va moure entre l’abril del 2021 i 2022 un total d’11 milions de passatgers origen-destí (no inclou passatgers en trànsit ni connexió), i se situa com el primer aeroport europeu d’aquest tipus, segons un informe de la Cambra de Comerç de Barcelona.

La segona i tercera posició en el rànquing estan ocupades per Heathrow, amb 10,9 milions, i Madrid-Barajas, que va arribar als 10,5 milions d’usuaris.

En el conjunt de vols origen-destí i amb escala, però, el trànsit aeri de Barcelona cau fins a la sisena posició per darrere de Londres, Moscou, París, Istanbul i Milà, una xifra que la Cambra relaciona amb el fet que aquestes ciutats disposin de més d’un aeroport.

Segons va anunciar Aena, l’aeroport Josep Tarradellas Barcelona-el Prat va tancar el primer semestre del 2022 amb un total de 17,7 milions de passatgers, un 28% menys que la xifra de 2019, abans de començar la pandèmia.

La Cambra, malgrat això, ha assegurat en un comunicat que hi ha una «tendència positiva» de l’aeroport de cara als mesos d’estiu, que ja ofereix 17 milions de places disponibles, un 85% del total de les places que existien el 2019, i compta amb la gestió de 83 companyies aèries que ofereixen viatges a 198 destinacions.

La principal recuperació s’ha donat en els vols intercontinentals, que assoleixen les 48 destinacions de les 49 que existien el 2019, gràcies, majoritàriament, a les connexions amb el continent nord-americà, on destaca els Estats Units, amb 533.166 places, i el Canadà, amb 131.687 places.

Notícies relacionades

L’entitat també ha volgut ressaltar les xifres de viatges al mercat oriental, gràcies als vols a Riyad i Jiddah; el sud-americà, amb Punta Cana i Cancún com a grans destinacions, i l’asiàtic, gràcies a la recuperació del trajecte Seul-Barcelona.

Partint de dades de l’Associació Internacional de Transport Aeri (IATA), la Cambra ha advertit, però, que fins al 2023 les companyies aèries europees no recuperaran la seva rendibilitat, degut majorment a haver patit més tancaments i restriccions per la covid que altres aerolínies i les vagues laborals previstes.