VTC
Arriba a Barcelona la versió ‘low cost’ d’Uber
La companyia, fundada a Estònia, va començar a operar a Espanya el 2019 i ara arriba a la capital catalana malgrat la tensió per la incertesa sobre el futur de la regulació de les VTC
La versió ‘low cost’ d’Uber, Bolt, opera a Barcelona des d’aquest dilluns, 20 de juny. La companyia, fundada a Estònia, va començar a operar a Espanya el 2019 i ara arriba a la capital catalana malgrat la tensió per la incertesa sobre el futur de la regulació de les VTC, que es decidirà a finals de setembre.
A l’octubre finalitza la moratòria del decret Ábalos i el sector del transport podria tenir canvis. Actualment, a la capital catalana les companyies que ofereixen serveis similars a Bolt actuen amb limitacions: Cabify és present com a operador de serveis VTC i Uber només per a taxis, mentre que Bolt oferirà els dos serveis.
El ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana s’ha compromès amb el sector del taxi a vigilar que els VTC d’autorització nacional (coneguts com a VTC-N) no presten serveis de caràcter urbà, una vegada expiri el reial decret que va aprovar l’exministre José Luis Ábalos el 2018 després d’una greu crisi al sector l’estiu d’aquell any.
Notícies relacionadesAixí ho ha traslladat la ministra de Transport, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, a l’Associació Nacional del Taxi (Antaxi), en una reunió en què l’associació majoritària del sector ha manifestat les principals inquietuds i demandes del col·lectiu a nivell estatal.
Antaxi ha recordat que a partir de l’1 d’octubre les comunitats autònomes quedaran habilitades per modificar les condicions de precontractació, sol·licitud de serveis, captació de clients, recorreguts mínims i màxims, serveis o horaris obligatoris i especificacions tècniques del vehicle.
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- A Sydney Almenys 10 morts i 12 ferits en un atac durant una festa jueva a la platja australiana de Bondi
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- L’Elisabet, mare de bessons amb altes capacitats: «La dificultat no és l’acadèmica, és la social»
- La caixa de ressonància Ser de dretes i que t’agradi Extremoduro
- RECOMANACIONS LITERÀRIES 15 llibres de narrativa internacional per regalar aquest Nadal 2025
- ME TOO Radiografia després del cas Salazar: les denúncies per assetjament sexual que esquitxen tots els partits
- Eleccions a Extremadura Sánchez admet haver comès errors: «Som els primers a aplicar amb totes les conseqüències el protocol d’assetjament en el PSOE»
