VTC
Arriba a Barcelona la versió ‘low cost’ d’Uber
La companyia, fundada a Estònia, va començar a operar a Espanya el 2019 i ara arriba a la capital catalana malgrat la tensió per la incertesa sobre el futur de la regulació de les VTC

La versió ‘low cost’ d’Uber, Bolt, opera a Barcelona des d’aquest dilluns, 20 de juny. La companyia, fundada a Estònia, va començar a operar a Espanya el 2019 i ara arriba a la capital catalana malgrat la tensió per la incertesa sobre el futur de la regulació de les VTC, que es decidirà a finals de setembre.
A l’octubre finalitza la moratòria del decret Ábalos i el sector del transport podria tenir canvis. Actualment, a la capital catalana les companyies que ofereixen serveis similars a Bolt actuen amb limitacions: Cabify és present com a operador de serveis VTC i Uber només per a taxis, mentre que Bolt oferirà els dos serveis.
El ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana s’ha compromès amb el sector del taxi a vigilar que els VTC d’autorització nacional (coneguts com a VTC-N) no presten serveis de caràcter urbà, una vegada expiri el reial decret que va aprovar l’exministre José Luis Ábalos el 2018 després d’una greu crisi al sector l’estiu d’aquell any.
Notícies relacionadesAixí ho ha traslladat la ministra de Transport, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, a l’Associació Nacional del Taxi (Antaxi), en una reunió en què l’associació majoritària del sector ha manifestat les principals inquietuds i demandes del col·lectiu a nivell estatal.
Antaxi ha recordat que a partir de l’1 d’octubre les comunitats autònomes quedaran habilitades per modificar les condicions de precontractació, sol·licitud de serveis, captació de clients, recorreguts mínims i màxims, serveis o horaris obligatoris i especificacions tècniques del vehicle.
- Cas sota investigació L’Ana Julia va rebre a la presó regals dels funcionaris a canvi de sexe
- Pep Guardiola i Cristina Serra, a prop de firmar el divorci
- Mor Margot Friedländer, supervivent de l’Holocaust
- Febre per Bad Bunny: 10 concerts a Madrid i 2 a Barcelona
- A Sagrada Família Barcelona compra un altre bloc de pisos a l'Eixample per tanteig i retracte
- Benestar Álvaro Bilbao, psicòleg: "Preocupar-se molt per les coses pot ser un símptoma de salut mental fràgil"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Mercat immobiliari Gonzalo Bernardos és molt pessimista amb el futur de la vivenda: «Veurem gent a...»
- Al Centre "De premi": el bar de Sabadell aclamat per les seves patates braves
- Guardiola, a prop de firmar el divorci