Des de 9 euros

Ouigo vendrà els seus primers bitllets de Madrid a Alacant i València el 30 de juny

S’espera que aquell mateix dia es comuniquin, a més, les dates d’inici de la resta d’operacions al País Valencià

Ouigo vendrà els seus primers bitllets de Madrid a Alacant i València el 30 de juny
2
Es llegeix en minuts

El tren ‘low cost’ entre Madrid i Alacant, cada vegada més a prop. La companyia Ouigo posarà a la venda a partir del 30 de juny els bitllets (amb un preu des dels 9 euros) d’aquest tren d’alta velocitat que unirà Madrid amb Alacant i València. S’espera que aquell mateix dia es comuniquin, a més, les dates d’inici de la resta d’operacions a la Comunitat (d’això dependrà que el túnel que uneix l’estació de Chamartín amb Atocha entri o no en funcionament aleshores).

Segons han explicat fonts del sector ferroviari, s’espera que el tren entre Madrid i València i Alacant d’Ouigo comenci a funcionar després de l’estiu, tot i que l’empresa podria operar abans si es donen les condicions.

La companyia ha convocat un esmorzar de premsa, en el qual la directora general d’Ouigo Espanya, Hélène Valenzuela, i el director comercial i de màrqueting, Federico Pareja, presentaran l’oferta que arribarà al País Valencià i anunciaran la data de començament de les operacions.

A partir del 30 de juny s’obre també la venda de bitllets i en la pàgina web oficial d’Ouigo ja s’anuncien sortides per a València «aviat» junt amb la resta de destinacions ja disponibles des de Madrid (Saragossa, Barcelona i Tarragona).

¿Per què només des de Chamartín?

Els trens d’Ouigo només podrien, en aquests moments, operar des de l’estació de Madrid-Chamartín cap a el País Valencià. El motiu, segons detalla la companyia en un comunicat, és que els trens funcionen amb el sistema de seguretat estàndard europeu (ERTMS), però el tram que connecta Atocha amb el corredor que va cap a la Comunitat compta amb el sistema de seguretat històric espanyol (LZB) fins a Torrejón de Velasco, «cosa que fa impossible» que els trens puguin circular des de Madrid-Puerta d’Atocha a València i Alacant.

Per operar en aquest corredor, Ouigo necessita que la infraestructura que s’ha desenvolupat, el túnel que uneix Chamartín amb Puerta d’Atocha i compta amb el sistema ERTMS, estigui en funcionament. El túnel està acabat, però actualment s’estan realitzant unes obres en el seu entorn i a més la seva posada en marxa està pendent de l’autorització de l’Agència Estatal de Seguretat Ferroviària (AESF).

A més, tot i que la companyia ha iniciat la formació de maquinistes en la ruta fins a València, després haurà de formar-los també en aquest tram, així com acabar d’homologar els trens en aquest túnel.

Notícies relacionades

Per tot això, Ouigo ha explicat que no compta encara amb la data d’entrada en funcionament del túnel, i ha assegurat que està «treballant tot el ràpid que pot» amb Adif, l’AESF i la resta d’actors del sector per «arribar al més aviat possible fins a València».

«Estem desitjant arribar i poder oferir tots els beneficis que la liberalització implica. Aquests beneficis ja s’estan deixant veure al corredor entre Madrid i Barcelona, amb baixades de preu de bitllets del 50% de mitjana, nous perfils com famílies i joves en l’alta velocitat, un augment del trànsit de viatgers del 75% o una descarbonització més gran del transport, entre altres», ha indicat la companyia.

Temes:

Trens