Pla de creixement

Mango invertirà més de 100 milions d’euros en la seva expansió als EUA

La multinacional catalana inaugura una botiga a la Cinquena Avinguda de Nova York

Mango invertirà més de 100 milions d’euros en la seva expansió als EUA
4
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

Mango va inaugurar aquest dimecres oficialment la seva botiga de la Cinquena Avinguda de Nova York en el marc del gir copernicà de l’estratègia d’expansió de la multinacional catalana als EUA. La marca de moda preveu invertir més de 100 milions d’euros en l’obertura de més d’una trentena de punts de venda en terres nord-americanes en els pròxims tres anys. La inversió en la botiga de la Cinquena Avinguda, d’uns 2.100 metres quadrats, ha sigut d’uns 12 milions de dòlars. 

La multinacional espera que, amb una quarantena de botigues, els EUA se situïn entre els cinc mercats més importants del món per a la firma, juntament amb l’Índia, Espanya, França i Itàlia. Mango es relaciona amb la seva ‘flagship’ (botiga estendard) de la Cinquena Avinguda amb els líders del producte aspiracional o de luxe. És al sud de Central Park, una mica més enllà d’Hublot, Louis Vuitton, Tiffany, Gucci, Armani i Dolce & Gabbana, a la vorera de davant de Bvlgari, Prada i una església presbiteriana. La botiga, ocupada abans per Ralph Lauren i ara llogada per Mango, passa a ser cap de pont d’una conquesta comercial d’alt nivell. Diverses illes més avall se situa una botiga de Zara. 

Conseqüència col·lateral de la crisi passada, l’oportunitat de llogar una botiga de 2.100 metres quadrats en aquest centre privilegiat no va voler ser desaprofitada per la companyia d’Isak Andic, que ara haurà de ratificar la costosa aposta amb una expansió nord-americana basada en un posicionament comercial conforme. Mango aportarà estil mediterrani i elegància europea a preus competitius. El vestit bicolor popularitzat per la reina Letícia recentment passa a costar uns 100 euros, el doble que a Espanya, però adaptat al poder adquisitiu del client objectiu.

Per a Toni Ruiz, director general de Mango, l’aposta nord-americana a la Cinquena Avinguda és estratègica, «un punt privilegiat clau» en el marc de pla d’expansió que ha de portar Mango a protagonitzar noves gestes. L’obertura de botigues és determinant en l’èxit d’aquesta expansió nord-americana i també una venda ‘online’, que suposarà fins al 70% dels ingressos totals. La facturació anual als EUA superarà els 100 milions amb aquestes botigues obertes. Una planta logística situada a dues hores de Nova York, a Pennsilvània, servirà totes les botigues i clients dels EUA, tot i que des de Lliçà de Vall s’enviarà producte directament als clients dels EUA en cas de ruptura d’estocs. Model ominicanal internacional.

La nova botiga del carrer novaiorquès es convertirà, durant 11 dies, en un museu físic, digital i virtual, amb obres de Joan Miró, Antoni Tàpies i Miquel Barceló. I experiències en el metavers. Una bona carta de presentació que pretén conjugar modernitat, moda, cultura i capacitats tecnològiques.

Mango és present als Estats Units des del 2006. La companyia va reforçar la seva aposta pel mercat nord-americà a finals del 2017 amb la renovació de la botiga del SoHo i amb l’acord amb Macy’s el 2019 per accelerar el creixement ‘online’. Ha arribat el moment de fer un salt i buscar noves cotes de rendibilitat al somni americà, distanciar-se de la competència de baix preu estil Shein i situar la marca Mango en l’imaginari del consumidor nord-americà, a la lliga de les peces de moda més desitjades. El 2021, Mango va posar en marxa quatre punts de venda als EUA, en concret en els centres comercials Menlo Park i American Dream, tots dos a Nova Jersey, Roosevelt Field a Nova York i Dadeland a Miami, Florida. El comitè de direcció en ple s’ha desplaçat aquesta setmana per palpar la substància de l’expansió als EUA, el repte majúscul i les grans potencialitats d’un mercat en què Mango té opcions d’encaixar per bons arguments i falta d’opcions equivalents. 

Fundada a Barcelona el 1984, l’empresa va finalitzar el 2021 amb uns ingressos de 2.234 milions d’euros, amb un 42% de negoci procedent del canal ‘online’ i presència en més de 110 mercats. Entre el 2022 i el 2024 la companyia continuarà el seu pla d’expansió als EUA amb una estructura financera preparada per a això, estenent fins al 2028 el calendari de venciment del deute, duplicant la capacitat de finançament en cas necessari.

Les obertures als EUA

Notícies relacionades

Durant la primera fase del pla d’expansió als EUA, Mango ha buscat consolidar la seva marca a la ciutat de Nova York, on actualment té cinc punts de venda (comptant la botiga inaugurada avui), amb l’obertura de tres nous establiments. En la segona fase, Mango se centrarà en l’estat de Florida, on té previst obrir entre quatre i cinc punts de venda el 2022 i 2023 en ciutats com Miami, Boca Ratón, Orlando i Tampa.

A Miami, la companyia obrirà al juliol un nou punt de venda a Lincoln Road, un dels carrers comercials més importants del país ubicat al barri de South Beach i que acull més de 200 botigues i marques. A més, Mango obrirà també dos punts de venda entre el juny i l’agost, ubicats als centres comercials Aventura Mall i Miami International Mall. Durant la tercera fase, que començarà el 2023, la companyia continuarà expandint-se cap a l’oest amb l’obertura de noves botigues a Califòrnia, concretament en ciutats com ara San Diego, Los Angeles, San José, San Francisco i Sacramento. En la quarta i última fase del pla, el grup entrarà als estats d’Arizona (en ciutats com Phoenix i Tucson), Texas (Houston i Dallas) i Geòrgia (Atlanta).