Cita anual
Von der Leyen assistirà a la Reunió Cercle d’Economia
La presidenta de la Comissió Europea recollirà el premi a la construcció europea, que l’any passat va rebre Mario Draghi

La presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen, assistirà aquest divendres a l’última jornada de la Reunió Cercle d’Economia, que se celebrarà a Barcelona des de dimecres. Von der Leyen ha sigut reconeguda en la segona edició del Premi a la Construcció Europea del Cercle d’Economia, que l’any passat va estrenar el primer ministre italià, Mario Draghi.
El president del Cercle d’Economia, Javier Faus, entregarà el guardó a la presidenta de la comissió divendres, 6 de maig. També hi serà present el president del Govern, Pedro Sánchez, que clausurarà les jornades d’aquest any. De fet, a aquesta tradicional cita anual hi assistirà una nombrosa representació del Govern central, amb les vicepresidentes Nadia Calviño i Teresa Ribera, així com la ministra de Transport, Raquel Sánchez, i el titular d’Exteriors, José Manuel Albares. Les sessions començaran dimecres amb la intervenció del president Pere Aragonès. El nou líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, s’estrenarà davant l’empresariat català durant una conferència divendres.
Un dels lemes de la trobada d’aquest any és la geopolítica i l’energia. La vicepresidenta tercera i ministra per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, Teresa Ribera, hi participarà el dia de la inauguració per abordar la crisi energètica. Raquel Sánchez, per la seva banda, participarà en la taula rodona ‘Talent femení en la IV Revolució Industrial’ el dia de la clausura. Finalment, per motius d’agenda, Nadia Calviño, vicepresidenta primera i ministra d’Assumptes Econòmics i Transformació Digital, hi participarà de manera telemàtica dijous, 5 de maig.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Segons l'Idescat Sant Just Desvern torna a ser el municipi amb més renda per càpita, per davant de Matadepera i Tiana
- Perspectives El Govern manté en el 2,6% el creixement del 2025 malgrat la incertesa pels aranzels
- Criança El pediatre Carlos González, sobre l'exposició dels nens a les pantalles: "Fins a aquesta edat, res"
- Energia El Govern central exigeix per a aquesta mateixa tarda a REE i totes les elèctriques totes les dades sobre l'apagada
- Educació superior Creix més del 50% el nombre d’universitaris que han de compaginar estudis i treball en només tres anys