Mercats
La borsa del dijous 31 de març del 2022
L’Ibex tanca el primer trimestre de l’any amb un retrocés del 3%, impactat per l’escalada de la inflació, les polítiques de tipus d’interès i la invasió russa a Ucraïna. En aquest sentit, els valors que millor s’han comportat durant aquest últim mes són les farmacèutiques i la banca, amb pujades superiors al 20% per a PharmaMar (impulsat pels seus resultats i el seu medicament estrella, Zepzelca), Bankinter i les empreses d’energies renovables, com Acciona i Solaria.
En la sessió d’aquest dijous en concret, l’últim dia de Pablo Isla al capdavant d’Inditex, aquesta companyia tèxtil va liderar les caigudes amb un retrocés del 5%. L’Ibex 35 ha cedit un 1,23%, fins a situar-se en els 8.445,1 punts, amb la majoria dels seus valors en negatiu. Darrere d’Inditex s’han situat BBVA (-3,34%), Almirall (-3,11%), PharmaMar (-2,26%), Fluidra (-2,23%), CaixaBank (-2,13%), Sabadell (-2%), CIE Automotive (-1,99%) i Merlin (-1,63%). Al contrari, han tancat en positiu Solaria (+2,56%), Endesa (+2,36%), Acciona (+2,18%), Red Eléctrica (+1,42%), Enagás (+1,05%) i Ferrovial (+1,05%).
Notícies relacionadesLa resta de borses europees també han tancat amb caigudes la sessió d’aquest dijous, del 0,83% a Londres, de l’1,21% a París, de l’1,31% a Frankfurt i de l’1,1% a Milà.
El preu del barril de cru Brent, de referència per a Europa, se situava en 108,38 dòlars, un 4,52% per sota del tancament d’ahir, mentre que el barril de petroli WTI, de referència per als EUA, s’abaratia un 3,65%, fins als 103,84 dòlars.
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Meteorologia adversa Catalunya s’endinsa en el Nadal més turbulent des de l’any 2008
- Equipament De sala infantil a laboratori
- Investigació oberta Mossos rastreja el GPS del mòbil de Jonathan Andic per reconstruir els seus passos
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- Festes Viu un Nadal de somni per a tota la família als Pirineus catalans amb activitats gratuïtes, tallers i concerts: només al desembre
- Mamarazzis Ana Obregón i la sobreexposició de la seva filla-neta
- Borrasca atlàntica per Sant Esteve El temporal ja deixa registres de 90 litres, onades de fins a nou metres i alertes per crescuda dels rius
- Videopòdcast Marc Marginedas, en el pòdcast del suplement ‘ABRIL’: «Els russos es doten d’identitats falses a l’Argentina i venen després a actuar a Europa com a agents»
- Estrena al gener Netflix llança el tràiler de la quarta temporada de ‘Los Bridgerton’, amb picades d’ullet a la Ventafocs
