Pèrdues de 223 milions
Seat manté el seu retrocés el 2021 empesa per la crisi dels microxips
La companyia va cedir en beneficis de nou l’any passat amb 258 milions menys.
![Seat manté el seu retrocés el 2021 empesa per la crisi dels microxips Seat manté el seu retrocés el 2021 empesa per la crisi dels microxips](https://estaticos-cdn.prensaiberica.es/clip/4718ea95-68d5-4fd1-be08-acb01fe82d8e_alta-libre-aspect-ratio_default_0.jpg)
Wayne Griffiths, president de Seat SA ha presentat avui el balanç financer en un acte celebrat a Casa Seat, a Barcelona. Els resultats del 2021 no van ser positius, tal com s’esperava, donat l’impacte patit per un mercat estancat, les seqüeles de la pandèmia i especialment la crisi provocada per l’escassetat de microxips. Tempesta perfecta per a una companyia que abans de la pandèmia encadenava els cinc millors exercicis de la seva història (2015-2019). L’empresa, formada per Seat i Cupra, ha presentat unes pèrdues per valor de 256 milions d’euros (després d’impostos).
El missatge que ha volgut traslladar el president de la companyia és, no obstant, d’esperança.
Seat i Cupra van entregar un total de 471.000 vehicles el 2021 (un 10,3% més que el 2020) i els seus ingressos per vendes van arribar als 9.614 milions d’euros. L’encariment de les matèries primeres i la crisi dels semiconductors van acabar passant factura en el que anomenen «una recuperació incompleta». Les vendes de vehicles elèctrics i híbrids endollables de la companyia es van multiplicar per quatre, i van passar de 14.700 a 60.600 cotxes.
Notícies relacionadesLes vendes totals de Seat van ser de 391.200 unitats. Cupra va triplicar les seves vendes, arribant a un volum de 79.300 vehicles, un 189,4% més que el 2020 (27.400), gràcies al model Formentor. El 41% de les vendes de Cupra en els últims 12 mesos van correspondre a vehicles electrificats. Quant a la producció, Seat va fabricar 423.888 cotxes (un 4,2% més que el 2020), de les quals 385.200 es van produir a Martorell.
Per països, Alemanya va ser el primer mercat de la companyia, amb 104.100 vehicles venuts, un 5,0% menys que el 2020. El segueixen Espanya, amb 81.800 cotxes, un 11,5% més que l’any anterior, i el Regne Unit, amb 50.700, un 11,2% més. Per darrere hi ha França (31.200) i Itàlia (27.600), que van arribar a un creixement del 14,0% i del 24,6%, respectivament. A Mèxic van aconseguir 20.900 unitats, un 39,3% més; a Turquia, 12.700 (10,3%), i a Israel, 12.600 (20,6%). Quant a Cupra, va vendre 30.800 unitats a Alemanya, 11.000 a Espanya , 7.700 al Regne Unit, 6.200 a Itàlia i 4.100 a França .
- Jocs Olímpics 2024 París oculta la foscor i exhibeix el seu decorat en els Jocs
- Handbol Les ‘Guerreres’ no compareixen i cauen amb estrèpit en el debut
- Tennis Moyá fa saltar les alarmes sobre la presència de Nadal a París
- Sèrie aclamada Com enamorar sense cursileries
- QUATRE HOSPITALITZATS Un brot de salmonel·losi en un bar deixa almenys 22 afectats
- Operació contra el narcotràfic Els EUA detenen ‘el Mayo’ i un fill del ‘Chapo’, líders del càrtel de Sinaloa
- Eleccions decisives Els comicis a Veneçuela desencadenen l’expectació mundial
- En clau europea Cordó parcial als ultres
- Pròxim Orient Hamàs demana venjar un dels seus líders mort en una presó israeliana
- Les polítiques de la Unió Europea Brussel·les empeny a acabar amb l’addicció a les xarxes socials tòxiques