Futur de l’automòbil

MSX, Eurecat i la UPC, candidats finals a gestionar el centre d’FP de Martorell

  • La Generalitat té un mes per decidir quin dels tres projectes li interessa més per ocupar aquest centre públic, que va costar 17,6 milions d’euros edificar

MSX, Eurecat i la UPC, candidats finals a gestionar el centre d’FP de Martorell

Generalitat

3
Es llegeix en minuts
Gabriel Ubieto
Gabriel Ubieto

Redactor

Especialista en Mercat laboral, empreses, pensions i les diferents derivades del món del treball

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El Departament de Treball ha tancat aquest dimecres el procés per presentar candidatures a assumir la gestió del centre de formació professional (FP) de l’automòbil a Martorell. Un centre públic de 10.851 metres quadrats de superfície a prop de la fàbrica de Seat, sense gairebé activitat des que es va inaugurar el 2015 i que li va costar a la Generalitat 17,6 milions d’euros. Tres són els noms que han postulat i presentat la documentació en temps i forma: les consultores MSX i Eurecat i la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC). A partir d’ara s’obre el termini d’un mes perquè la Generalitat decideixi quina de les tres candidatures li interessa més que s’instal·li per impartir formació en el macrocomplex. El guanyador haurà d’abonar un import de 636.160 euros per assumir la licitació i aquesta tindrà una durada de 15 anys, amb opció de prorroga 10 més si les dues parts així ho acorden.

La mà d’obra que les empreses de l’automòbil necessitaran en els pròxims 10 anys poc tindrà a veure amb la que necessitaven fa 10, i per això el Govern va construir al seu dia el centre fins ara deshabitat de Martorell. L’electrificació empeny el sector cap a una transformació i les aules esmentades estan cridades a formar part dels futurs treballadors amb les qualificacions precises per acoblar la reconversió esmentada. Inicialment les consultores Esquemes Informàtics i Disseny Educatiu també van manifestar interès, tot i que les seves candidatures han acabat caient per falta de múscul per portar-les a terme.

Fonts coneixedores del procés expliquen que no hi ha un clar favorit i que cadascun dels candidats té els seus propis padrins dins del Govern. La firma MSX International Techservices SL és una consultora amb quarter general a Detroit (EUA) i 25 anys d’història. Té presència en 80 països a tot el món, està especialitzada en gestió de processos, auditories i formació a les empreses del sector de l’automòbil i té una forta implantació en la branca de concessionaris, així com una plantilla global de 5.000 professionals, segons xifres de la companyia. A Espanya té activitat des de 1992 i uns 500 treballadors. Una de les principals cartes a favor d’aquest candidat és la seva experiència específica en el sector de l’automòbil i el seu treball previ amb fabricants com Volkswagen, Volvo o Ford, entre d’altres.

Notícies relacionades

L’altre candidat amb possibilitats és la Fundació Eurecat, una societat d’origen català que ocupa 650 professionals, té una facturació anual de 49 milions d’euros anuals i dona servei a més de 1.700 empreses en els àmbits industrial, digital i biotecnològic. Va ser fundada el 2013 i actualment té presència en diversos projectes de l’automoció elèctrica. Un d’aquests és el batejat com Marbel, en el qual Eurecat actua com a coordinador. Aquest compta amb un pressupost d’11,7 milions euros i pretén dissenyar una bateria lleugera amb temps de recàrrega més curts i enfocat al mercat generalista. O el Fatigue4Light, dotat amb 5,5 milions d’euros i que persegueix reduir el pes del xassís dels vehicles elèctrics.

I el tercer en lliça és la UPC, amb el coneixement formador propi d’una de les universitats públiques més importants de Catalunya i una càtedra d’automoció en col·laboració amb Seat, fàbrica que s’ubica a pocs metres del centre d’FP de Martorell. La compenetració amb les necessitats del principal fabricant automobilístic de Catalunya és un element clau i tot això en un context de transformació del sector cap a l’electrificació.

Temes:

Martorell