La irrupció, fa dos anys, de la pandèmia del coronavirus ha suposat un cop dur per a molts àmbits econòmics, però no per al tecnològic. Les restriccions derivades de la crisi sanitària han accelerat un procés de digitalització que està ajudant a consolidar l’ecosistema emprenedor de Barcelona, una ciutat que fa anys que aposta per convertir-se en un pol d’atracció de talent i feina en aquest sector.
La capital catalana s’està posicionant com un referent tecnològic. Amb més de 1.900 empreses emergents, fa tres anys consecutius que el ‘Financial Times’ la considera la millor regió del sud d’Europa per invertir. El 2021 va tornar a ser un any de rècord en l’atracció de capital i talent.
Notícies relacionadesNo obstant, aquest procés de transformació s’enfronta a importants reptes i oportunitats, des d’una fractura digital que amenaça d’excloure les persones grans a l’arribada dels Fons Europeus, dels quals fins a 2.700 milions es gestionaran aquest any a Catalunya. Aquestes són algunes de les qüestions que s’abordaran en una conferència impulsada per Actiustech, la iniciativa tecnològica impulsada per EL PERIÓDICO i el Mobile World Capital Barcelona.
L’acte, part d’un cicle de debats sobre tecnologia i transformació digital, comptarà amb la participació d’Albert Sáez, director de EL PERIÓDICO; Carlos Grau, director executiu de Mobile World Capital Barcelona; i Oscar Pallarols, Global Commercial & Innovation Director de Cellnex.

- Odissea blaugrana "És desesperant com ens tracten"
- Natura L'espectacular poble de conte a només 30 minuts de Vic
- Violència política als EUA Detingut el presumpte assassí de Charlie Kirk, un jove de 22 anys de Utah
- Món del cor Les Mamarazzis tindran programa en català a La 2
- salut pública Alerta a Badalona pel desallotjament d’un edifici amb casos de tuberculosi
- Natura L'espectacular poble de conte a només 30 minuts de Vic
- Estudi de l’Institut de Salut Carlos III El soroll és el contaminant que més afecta els nens: els experts apressen a limitar el trànsit al voltant de les escoles
- ACTUALITAT BLAUGRANA Tractament conservador per al genoll de Gavi, de moment
- Violència política als EUA Detingut el presumpte assassí de Charlie Kirk, un jove de 22 anys de Utah
- Trànsit aeri Barcelona-el Prat firma el millor estiu de la seva història amb més de 16,5 milions de passatgers entre el juny i l’agost